הכינו את היומנים: הבחירות יתקיימו בו' אדר

‏בשעה 12.00 ייפגשו השר יריב לוין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אבי ניסקורן ומנכ"לית וועדת הבחירות לדון על קיום הבחירות בתאריך מוסכם. התאריך המסתמן : 2 מרץ

סופית: הבחירות  החוזרות יתקיימו בתאריך ה-2.3.2020. הליך החקיקה יתחיל כנראה כבר היום.

בשעה 12.00 ייפגשו השר יריב לוין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, אבי ניסקורן ומנכ"לית וועדת הבחירות לדון על קיום הבחירות בתאריך מוסכם. התאריך המסתמן כעת הוא יום שני ה-2.3 ו' באדר.

מכחול לבן נמסר: בהתאם לדרישת כחול לבן, הוסכם כי אם הכנסת תפוזר השבוע הבחירות יתקיימו ביום שני 2.3.2020.

יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ אבי ניסנקורן: ״כחול לבן תעשה כל מאמץ, עד לרגע האחרון, למנוע בחירות נוספות ומיותרות למדינת ישראל. כפי שהבטחנו לציבור, אם נתניהו ימנע הקמת ממשלת אחדות ונאלץ לפזר את הכנסת, נקיים מערכת בחירות קצרה ככל שניתן. אני שמח שבליכוד ובשאר סיעות הבית הסכימו להתגייס למהלך הזה״.

 

הוועדה המסדרת בכנסת דנה אמש (ראשון) במועד האפשרי לבחירות – כאשר עתה מסתמן שהבחירות יתקיימו ביום שני, ולא בשלישי כפי שנקבע בחוק. ‏כעת מסתמן כי התאריך המוביל לקיום הבחירות הוא יום ב ה-2 במרץ. בכחול לבן עומדים על קיום הבחירות בתאריך זה כדי לקיים מערכת בחירות קצרה ככל האפשר ומחכים לתשובת הליכוד.

על פי החוק הבחירות אמורות להתקיים ביום שלישי, 10 במרס השנה. אל שבגלל התאריכים הסתבכו עם פורים ויום הזכרון לחללי צהל שמקום קבורתם לא נודע. בליכוד הסכימו לדחות את הבחירות ל-24 במארס בשל הילולת הרב מליז'נסק שבה אלפי חסידים יצאו לקברי צדיקים באוקראינה.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *