"הכריזי על עשרת הספקים הגדולים בענף המזון – קבוצת ריכוז"

התנועה הדגישה במכתבה שהצורך בהתערבות הממשלה למען צמצום ריכוזיות שוק המזון והיעדר התחרות בו, כחלק ממדיניות הממשלה נגד יוקר המחייה, עלה כבר בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2021

התנועה לאיכות השלטון פנתה לממונה על התחרות בעניין הצורך בהכרזה של הממונה על עשרת הספקים הגדולים בענף המזון כקבוצת ריכוז, ומתן הוראות בהתאם לכך – על מנת להילחם ביוקר המחייה.

התנועה הדגישה במכתבה שהצורך בהתערבות הממשלה למען צמצום ריכוזיות שוק המזון והיעדר התחרות בו, כחלק ממדיניות הממשלה נגד יוקר המחייה, עלה כבר בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2021, ולא רק עתה לנוכח הפרסומים האחרונים על עליית המחירים הצפויה.

התנועה על דוח מבקר המדינה: "כפי שעולה מנתוני המבקר המוזכרים לעיל, עשרת הספקים הגדולים בתחום המזון מחזיקים בריכוז של למעלה מ-50% משוק המזון ומוצרי הצריכה. עוד עולה, כי רשות התחרות בדקה ומצאה בעצמה כי מקטע הספקים בתחום המזון הוא מקטע ריכוזי, הדורש נקיטת צעדים".

לאור זאת, התנועה עמדה על החשיבות של הכרזה של הממונה על קבוצת ריכוז, הן לנוכח תרומתה המשמעותית לקידום האכיפה האזרחית של חוק התחרות, והן לנוכח ממצאי דו"ח מבקר המדינה, המראים, על פני הדברים, כי ישנו בסיס עובדתי הנדרש לצורך הכרזה כאמור של הממונה.

לפיכך, התנועה לאיכות השלטון דרשה מהממונה על התחרות, להשתמש בסמכויותיה ולפעול באופן רציני ואמיתי לצמצום הפגיעה בציבור ולהורדת יוקר המחייה. בנוסף, התנועה דרשה מהממונה לפרט מדוע לא תשתמש בהקדם בסמכותה להכרזה על עשרת הספקים כקבוצת ריכוז, וככל שאין בדעתה לעשות כן, מהם הצעדים האחרים שבדעתה לנקוט.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *