הכתבת החרדית מספרת: "איך הצלחתי לראיין את אשת האדמו"ר מסדיגורא?"

כתבת חדשות 13 אריאלה שטרנבוך שראיינה את הרבנית מסדיגורא שיתפה בפוסט שכתבה בפייסבוק על השתלשלות העניינים

כתבת חדשות 13 אריאלה שטרנבוך שראיינה את הרבנית מסדיגורא שיתפה בפוסט שכתבה בפייסבוק על השתלשלות העניינים. "אם אודה על האמת גם אני לא האמנתי שהרבנית מסדיגורה תסכים להתראיין, וגם כשהיא כבר הסכימה כתבתי לעורך המהדורה ״אל תתלהב, בטח היא תתחרט ותבקש ממני לא לשדר״.

"אכן," תיארה, "לא הייתה עוד אשת אדמו״ר שהסכימה להתייצב מול מצלמה וודאי לא של תקשורת חילונית. יתרה מזאת, כששאלתי את העוזרים של הרבנית אם יש סיכוי שתסכים להתראיין הם צחקו עליי ״אפילו לעיתון המודיע היא תתנגד״.

"אז איך קרה שאשת אדמו״ר הסכימה להתייצב בפנים גלויות מול מצלמה?", היא שואלת ומשיבה: המתנגדים לה וודאי יסבירו שזו ההוכחה הטובה ביותר שהיא לא הולכת בתלם החסידות, אני התרשמתי שהיא באמת מפחדת, ומהמעט שחוויתי בשטח הפחד שלה בהחלט מובן. אפרט על כך בהמשך, אבל ראוי לפחות לתת את הדעת לשאלה הזו.
לפני שאגיב לטענות אדגיש כי למרות שהרבנית נתנה בי אמון והתראיינה אצלי אין לי דעה אישית מי צודק בסכסוך הזה, לא נכנסנו לפרטי המאבק התמקדנו רק בעובדות ובאירועים האחרונים שקרו בשבוע שעבר כפי שהגיעו אלינו עם תיעודים מהשטח.

בפוסט היא ממשיכה להשיב על הטענה שהכתבה לא מאוזנת וכותבת: "הטענה המרכזית שעלתה היא שהכתבה לא מאוזנת. מכתבה לא מאוזנת יש צד במחלוקת הזו שאמור להיות מרוצה, זה לא קרה כאן.על אף שהרבנית התראיינה היא לא הסכימה עם חלק גדול ממה שהצגנו, היא התנגדה לכך שהדגשנו שוב ושוב בכתבה ״שהרבנית יצאה נגד צוואת בעלה״, מבחינתה היא לא הפרה את צוואת בעלה. בגרסתה שלה, יש לה הוכחות שהצוואה הזו היא לא רצון בעלה.
למרות שידענו מה הטענות שלה, נתנו בפירוט רב את הצוואה כולל הפסקה שהאדמו״ר צפה את הדרמה שתתחולל ומבקש ומדגיש בצוואה שלא יערערו אחר צוואתו ואת העובדה שעל אף הכל היא מערערת.

גם אם הרבנית הסכימה להעניק לנו ראיון יוצא דופן נצמדנו לעובדות כהוויתן נכון לרגע זה. הוויכוח המשפטי ידון בבית המשפט וברור שלא התיימרנו להכריע מי צודק, גם אם רצינו לעשות זאת הרי שלא יכלנו.

וכעת לעובדות: הבניין בו גרו הרבי והרבנית שייך לעמותת החסידות, אמרנו זאת מפורשות. במשך כמעט 8 שנים הרבי והרבנית גרו בדירה ששייכת לעמותה. החסידים של בנה פרצו לדירה בה היא גרה, מבחינת החוק אסור להוציא אדם מהדירה שנכנס אליה בהסכמה לאחר 30 יום שהוא בדירה.כשקיבלתי את צילומי מצלמות האבטחה ידעתי שאני אפרסם אותם גם במקרה שהרבנית לא תתראיין.
באמצע הלילה כמו גנבים, חסידים פורצים עם דיסק חיתוך את דלת הבית של אמא של רבם הנערץ. גם אם היה מדובר בבית של אזרח פשוט שבעקבות סכסוך משפטי פרצו לביתו ובנו קירות בטון מאחורי חדרים בביתו ובכך חסמו את גישתו לחדרי שינה היינו משדרים כתבה על כך.

כשהגענו לבניין העמותה נאלצנו להתקשר למשטרה כדי שיפתחו את דלת הבניין, מיד לאחר שנכנסו לדירה החשמל נותק, קו הטלפון שמשמש את הרבנית לשיחות לבנותיה בלונדון נותק גם הוא והיא נותרה בחושך בלי חשמל בלי מעלית ובלי טלפון ולא בפעם הראשונה. אציין שהם לא ידעו שאנחנו בפנים מצלמים.

כשהתקשרנו שוב למשטרה שיש אנשים בתוך דירתה הם לא מיהרו להופיע, וכשהשוטר סוף סוף הגיע החסידים החלו להשתולל, הם לא פתחו לו את דלת הכניסה וטענו שאנחנו עלינו למעלה עם מאבטח (הצלם) שנעל את הדלת והם לא מצליחים לפתוח. שזהו כמובן שקר מוחלט. הכל מתועד. השוטר התעקש שארד בעצמי לפתוח לו את הדלת, ואז כשהוא נכנס מוקף בעורכי הדין שלהם, הם דחפו אותי פיזית בכוח כל אותם חסידים וזרקו אותי מהבניין והוא לא עשה דבר.

באותם רגעים מפחידים שנשארתי לבד מולם התקשרתי שוב ושוב למשטרה וענו לי שיגידו לשוטר באירוע שיצור איתי קשר זה לא קרה. כשעה וחצי המתנתי בשמש מחוץ לבניין כשהחפצים שלי בתוך ביתה של הרבנית ומאבטחים חוסמים את דרכי.כשהשוטר ירד, ביקשתי ממנו שילווה אותי למעלה וביציאה עם הרבנית, פחדנו מהם.
יום קודם לכן אחד מהעוזרים של הרבנית קיבל את ההודעות הבאות: ״אתה לא יודע עם מי אתה מתעסק. מהיום אם אתה מתקרב לגוטמכר (כתובת הדירה) תתפלל שתצא חי כי אני אישית הורג אותך! הבנת יא בן! אני הייתי כמה שנים בכלא אני עבריין כולם מכירים אותי ומפחדים ממני כולל המשטרה! ותזהר אתה מתעסק איתי!״

עכשיו תצפו שוב בראיון ותשימו לב מה הרבנית דיברה על החסידים ועל בנה? הראיון איתה היה כל כך מאופק, היא ביקשה דבר אחד שהמשטרה תעזור לה להגן על עצמה וסרבה לדבר על החסידים של בעלה, אלו שעד לפני שנה נהגו בה בגינוני כבוד והיום מכנים אותה ״אשת העסקים״ מבזים ומשפילים אותה ומפיצים שמועות מחרידות עליה.

בכנות, אני לא פגשתי אצילות כזו. במצב כל כך כואב ופוגע היא בחרה שלא להיכנס בהם וגם לא בבנה שכל כך מצער אותה.
אגב תשעת ילדיה הנוספים של הרבנית מגבים אותה ולצידה על אף צוואת אביהם שזו נקודה מעניינת שראוי לתת עליה את הדעת, איך קורה שבניו ובנותיו של הרבי מפרים את צוואת אביהם?

המרננים אחריה דאגו להזכיר שמדובר באישה חזקה בת של מליארדר ואכן גם אנחנו הדגשנו שמדובר בהרבה מאד כסף מאחורי הקלעים, דרור פויר המצוין נתן גילוי נאות נרחב לגבי המיליארדים שמאחוריה תוך שהוא מציין שצריך להבין מי היא הרבנית ומה הכוח שמאחוריה שהיא מרשה לעצמה לסרב לצוואת בעלה.במצב הנוכחי עם כל כך הרבה שמועות, עדויות, סיפורים ונרטיבים בלתי אפשרי ואסור לנו להשתכנע בצדקת מי מהצדדים.

לסיום היא כותבת: "למרות המליארדים לא מדובר בכתבת יחץ ממומנת כפי שדאגו להפיץ, קיבלתי רק כוס מים בטעם תפוח עדין. אני אשמח מאד לראיין גם את חצר האדמו״ר הצעיר, מחכה להזמנה!".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *