הלבנוני שהתחזה לחרדי התגורר באיזורים בשליטת חיזבאללה

בבולשת הפדרלית בארצות הברית ה-FBI נבדק החשד לפיו אליהו חליווה, הלבנוני שהתחתן עם בחורה חרדית בברוקלין, אסף מודיעין על הקהילות החרדיות בארה"ב במסגרת ארגון חיזבאללה.

בבולשת הפדרלית בארצות הברית ה-FBI נבדק החשד לפיו אליהו חליווה, הלבנוני שהתחתן עם בחורה חרדית בברוקלין, אסף מודיעין על הקהילות החרדיות בארה"ב במסגרת ארגון חיזבאללה.

הבדיקה החלה לאחר שהתברר כי החתן התגורר באזורים בלבנון הנמצאים בשליטת ארגון הטרור חיזבאללה.

הרב עוזיאל אדמוני, רב ד'קהל בני יוסף' ושוחח אתמול (שני) עם גורמי ביטחון בבולשת הפדרלית, שהודו לו כי הם חושדים בו כי הוא מרגל מטעם חיזבאללה לאחר שביקר במספר בתי כנסת. "הוא הלך מבית כנסת לבית כנסת. זה כבר עניין של פיקוח נפש. אולי אסף מודיעין על הקהילה היהודית וצריכים לבדוק גם את העניין הזה. אבל אי אפשר להרחיב כעת יותר מדי על העניין הזה", אמר הרב אדמוני ל'קול מבשר'.

לדברי הרב, המתחזה הלבנוני טען לו כי משפחתו ניתקה איתו קשר לאחר שהחליט לחזור בתשובה
"שוחחתי מספר פעמים עם הבחורה ועם אביה, והם בעצמם לא מעודכנים בפרטי החקירה", סיפר הרב ואמר כי המתחזה נמצא עדיין על אדמת ארה"ב. "מקווה שנגיע לחקר האמת ויעשו את מה שצריך לעשות הן בהיבט ההלכתי והן בהיבט הביטחוני". כן אמר כי פרסום הסיפור פגע בחקירת האירוע.

, מטעם הרב יוסף לזרוב, מנהל בית חב"ד בקמפוס אוניברסיטת טקסס A&M נמסרה התגובה הבאה

במהלך 15 השנים האחרונות (מאז 2007) הנני מכהן כמנהל בית חב"ד ושליח הרבי מליובאוויטש, לאוניברסיטת A&M בעיר קולג' סטיישן, במדינת טקסס.

במרכז היהודי ע"ש ראהר, אנו מארחים סטודנטים מכל המינים והסוגים שפוקדים את שערי האוניברסיטה, כולל הסגל האקדמי הקבוע והמזדמן, ומסייעים בידם להתקרב לחיי תורה ומצוות, ולהתחבר למורשת היהודית.

לפני כשלוש שנים, החל להופיע ברחבי הקמפוס צעיר בעל חזות מזרח תיכונית העונה לשם "אליהו חליבה", והוא ניסה להשתלב בפעילות של הארגונים היהודיים במקום, חב"ד, הלל, וגם AEPI. (הוא אף הצליח לכהן לתקופה קצרה כ'נשיא' אחד הסניפים של ארגון יהודי מקומי).

הוא מעולם לא למד בישיבה שקשורה לתנועת חב"ד ליובאוויטש, לא בארה"ב ולא במקום אחר. לא היה דובר עברית או קורא עברית שוטפת, מלבד כמה הברות שיכל לרכוש במהלך חייו ומסעותיו.

בשנה שעברה, בעידן מגיפת הקורונה כאשר הקמפוס היה מושבת, הוא החל היכרות וירטואלית עם בחורה מהקהילה הסורית בברוקלין, באתר היכרויות המיועד למפגשים של צעירים וצעירות יהודיים.

הוא הציג עצמו בפרופיל כיהודי שומר תורה ומצוות, וכאשר הקשר העמיק, הבחורה פנתה אלינו לבדוק ולתהות על קנקנו. השבנו, אנוכי ורעייתי, כי על פי מה שראינו בפעמים הספורות שהוא הגיע לסעודת שבת או לתפילה, שאורח חייו אינו משקף חיים של יהודי דתי שומר תורה ומצוות בלשון המעטה.

כפי שאנו אמונים, על יסודי התורה וההלכה, ורוח חסידות חב"ד המקפידה על קלה כבחמורה, רב מורה הוראה שעומד לסדר קידושין לבני זוג יהודיים, עליו לברר היטב את זהותם היהודית של החתן והכלה קודם שהוא מסכים לקדש את בני הזוג.

על הרב לברר ששניהם רווקים (או כשירים להינשא מחדש לאחר גירושין כהלכה, אלמנות וכיו"ב), וזהותם יהודית וכשרה לכתחילה, על מנת שיוכלו להינשא זה לזו.

לא היינו מעורבים במקרה זה, לא בסידור הקידושין, לא בהכנות לחתונה או כל צעד הלכתי המתבקש בהכנה לחתונה.

הנוכחות שלנו, כפי שנראית בתמונות או בקטעי הוידאו, היתה היענות לבקשה ידידותית מגב' שרה זעפרני רעייתו של הרב מסדר הקידושין, וזאת בהנחה (שמתבררת לדאבון לב, כמוטעית) שהרב עשה את המוטל עליו כדת משה וישראל.

בני משפחת הכלה, פנו אל הרב עזרא זעפרני מליקווד ניו ג'רזי על מנת שיסדר את הקידושין לבני הזוג. הוא אף הכין את הכתובה, אולם כנראה בגלל חוסר יכולת להיות נוכח במקום, מינה את בנו הרב דוד זעפרני להיות מסדר הקידושין בפועל.

לא הרב עזרא ולא בנו הרב דוד, עמדו איתנו בקשר לפני מועד החתונה כדי לברר את הידוע לנו אודות זהותו היהודית של החתן. ימים ספורים לפני מועד החתונה, פנה אלי אביה של הכלה המיועדת ושאל אותי על מעמדו היהודי של החתן, השבתי שאני לא יודע, וכי החובה מוטלת על הרב מסדר הקידושין לברר זאת לפני שהוא ניגש לחתן את בני הזוג.

כאמור, לבקשת גב' שרה זעפרני, שהסבירה שלחתן אין כל קרובים או ידידים בניו יורק, והם אובדי עצות מי יוביל אותו לחופה, הסכמנו להיות מי שיצעד איתו לחופה (כיון שהיינו אמורים להיות בלאו הכי בניו יורק באותו יום ראשון, בגלל השתתפות בסמינר לשלוחי חב"ד בקמפוס שהתקיים בעיר באותו סוף שבוע) מתוך הנחה שמעמדו היהודי אושר ואומת קודם לכן.

כפי שמתברר, בגלל חשדות של הכלה ובני משפחתה, הם גילו כי מדובר בהונאה וזיוף של זהות, וכי "אליהו" אינו אלא צעיר מוסלמי ממוצא שיעי שהגיע מלבנון לארצות הברית. אנו כואבים מאוד את הגילוי הנורא, והמשמעות שלה לחייה של הכלה ובני משפחתה. ומבינים את הכאב הגדול של כל מי שהונו אותו, הן כאן באוניברסיטה בטקסס, הן בניו יורק והן בניו ג'רזי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. איפה היו ההורים עוד בשלב "השידוך"? חלם

    איפה היו ההורים עוד בשלב "השידוך"? חלם. בכלל בארה"ב הנושא הזה פרוץ לגמרי.

    ירושלמית |
    הגב