הליכוד הגיש תלונה למכוני סקרים: "תפסיקו להטעות"

הליכוד למכוני הסקרים בישראל: הפסיקו להטעות את ציבור הבוחרים, הציגו את מידת ההתאמה לראשות ממשלה של יאיר לפיד

הליכוד שיגר היום מכתב תלונה לכל מערכות התקשורת ומכוני הסקרים בישראל בטענה להטעיה שיטתית של ציבור המצביעים בסקרים ודרישה לבדוק בסקרים את התאמתו לראשות ממשלה של יאיר לפיד – המועמד לראשות הממשלה מטעם לפיד-גנץ.

הליכוד שיגר את הפנייה לאור העובדה שמכוני הסקרים וגופי התקשורת מתעלמים ממועמדותו של לפיד ובודקים רק את התאמתו לראשות ממשלה של בני גנץ.

במכתב ששיגר בשם הליכוד עורך הדין מיכאל דבורין נכתב: ״בהסכם הרוטציה עליו חתמו מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד ומפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ הוסכם כי השניים ישמשו ראשי ממשלה במשך מחצית קדנציה כל אחד. במילים אחרות באם תנצח מפלגת כחול לבן את הבחירות ועמה גוש השמאל התומך בה, יכהנו הן בני גנץ והן יאיר לפיד כראשי ממשלה.

״חרף זאת הנכם נמנעים באופן שיטתי ומכוון לבחון במסגרת סקרים שהנכם עורכים את מידת התאמתו של ח"כ יאיר לפיד לתפקיד ראשות הממשלה לבד וקל וחומר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותחת זאת מבצעים אך ורק סקרי התאמה לתפקיד ראש הממשלה בין מר גנץ למר נתניהו.

למרשתי החשש כי הנכם עושים זאת בכוונת מכוון, תוך מצג שווא ואולי אף הטעיה ציבור הבוחרים, וזאת על מנת לא להציג לציבור את האמת לפיה גם מר לפיד אמור להיות ראש ממשלה באם תנצח כחול לבן והגוש התומך בה בבחירות.

האם לא זכאי הציבור הישראלי לדעת מהי מידת התאמתו של לפיד לתפקיד ומה חושב הציבור על מר לפיד בהקשר זה?

אשר על כן ואם קיימת בכם טיפת הגינות ויושר מקצועי ואינטלקטואלי הנכם נדרשים לדגום בסקרים שנותרו עד לסיום מערכת הבחירות לא רק את מידת התאמתו של מר גנץ לראשות הממשלה אלא גם את התאמתו של מר לפיד וזאת למען לא תיווצר הטעיית בוחרים ולא יווצר מצג שווא בפניהם כאילו רק מר גנץ עומד לבחירה לראשות ממשלה״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *