הלילה תחל המלחמה? פוטין סיפח 2 ערים באוקראינה בנאום מתריס, בעולם זועמים

בעקבות המתיחות בימים האחרונים סביב המשבר עם אוקראינה ונאט"ו נשא היום הנשיא ולדימיר פוטין נאום לאומה ובה הודיע כי חתם על צווים המכירים בעצמאות המחוזות הבדלניים דונייצק ולוהאנסק שבמזרח אוקראינה שם ירו זיקוקי דינור

בעקבות המתיחות בימים האחרונים סביב המשבר עם אוקראינה ונאט"ו נשא היום הנשיא ולדימיר פוטין נאום לאומה ובה הודיע כי חתם על צווים המכירים בעצמאות המחוזות הבדלניים דונייצק ולוהאנסק שבמזרח אוקראינה שם ירו זיקוקי דינור.  ההערכה בפנטגון שפוטין יכניס כבר הלילה כוחות אל תוך המחוזות הבדלנים

פוטין חתם גם על הכרה בעצמאות המחוזות *וגם על חוזה ידידות איתם. החוזה הזה יאפשר לפוטין להעביר כוחות לאותן מחוזות כדי "להגן עליהם".

ראש ממשלת בריטניה הגיב: מה ששמענו זה חדשות רעות. ראש ממשלת בריטניה אומר שהוא לא מצליח להבין את פוטין ומקווה שיהיה ניתן לחזור מההצהרות האלה.

שר החוץ הלטבי: "האיחוד האירופי חייב להטיל סנקציות מידיות על רוסיה לאחר שהכירה בעצמאותם של המחוזות הבדלנים".

בנאום חוצב להבות והיסטורי פוטין האשים את אוקראינה בהרג אזרחים בהפצצות, וכן טען כי אוקראינה מתכננת לייצר נשק גרעיני משלה כדי לתקוף את רוסיה, דבר שרוסיה לא יכולה להתעלם ממנו.

בנוסף, קבע כי ארה"ב ונאט"ו השתמשו באוקראינה ככיסוי לגיוס מהיר של חיילי נאט"ו למדינה, ואפילו הקימו בסיסי נאט"ו במדינה ובכך הפכו את אוקראינה ל"תאטרון של טרור".

לדבריו, הובטח לרוסיה כי ברית נאט"ו לא תתרחב – וההפך הגמור בפועל קרה. בהמשך, הוא חרץ כי הפלטפורמה העיקרית לתקיפה נגד רוסיה תהיה אוקראינה.עוד אמר פוטין כי בעיני רוסיה, אוקראינה אינה מדינה הגובלת בה, אלא שהיא אדמה רוסית מימים ימימה, יצירת כפיה של רוסיה הקומוניסטית וחלק אינטגרלי מההיסטוריה הרוסית.

לדבריו, אוקראינה מעולם לא הייתה מדינה של ממש, ולפיכך היא נשענת על מדינות זרות כגון ארה"ב ומנוהלת על ידיהם בכל הדרגים. לטענתו, אוקראינה היא, למעשה, "מושבה אמריקנית עם משטר בובות".

שרת החוץ של בריטניה, ליז טורס, טוענת שרוסיה בחרה בעימות על פני דיאלוג והוסיפה כי רוסיה שמה את הקץ לתהליך מינסק.

"ההכרה של פוטין בדונייצק ובלוהנסק כמדינות עצמאיות מראה על התעלמות בוטה מההתחייבויות של רוסיה במסגרת הסכמי מינסק. נתאם את תגובתנו עם בעלות ברית", אמרה.

גורמים בממשל האוקראיני לכאן חדשות: "פוטין שירטט את תחילתה של דוקטורינת 'לא לקיומה של אוקראינה. זה הרגע שמסמל את תחילתה של המלחמה – אבל אנחנו נילחם".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *