המאבק של יעקב אשר למען הילדים האלרגים

מעקב מיוחד: נמשך המאבק על סבסוד הסייעות לילדים אלרגיים והורדת שכה"ל במעונות & ח"כ אשר: עוול שלא מתקבל על הדעת. הזדמנות אחרונה לפתור את המצוקות

 

ועדת הכספים התכנסה בכדי לדון בנושא עודפי התקציב לשנה האזרחית והתנהלות מול הקיצוצים הצפויים בתקציבי משרדי הממשלה.

ח"כ יעקב אשר עמד בדבריו של שתי מצוקות קיומיות שצריך ואפשר להשיג להם פתרון באופן מיידי, נושא גובה שכה"ל למעונות הנוגע לאלפי משפחות ברחבי הארץ המתמודדות עם יוקר המחיה וההוצאות.
ונושא ביטול הסייעות לילדים אלרגיים במעונות דבר שעשוי לקרות כבר בשבועות הקרובים בהיעדר ממשלה ותקציב סיוע מוסדר לילדים אלו,.

בדבריו על גובה שכר הלימוד למעונות יום הדגיש "למרות התיקון החלקי שנעשה בעקבות מאמצים משותפים שלנו עם יו"ר הועדה ח"כ גפני, שכה"ל במעונות עדיין גבוה באופן ניכר משנים קודמות כתוצאה מקיצוצים בתקציב הסבסוד . זה עוול שאינו מתקבל על הדעת. ואני דורש לקבל תשובות מפקידי הרווחה באופן מיידי כיצד בכוונתם לפתור את המצוקה שפוגעת בשכבות החלשות במדינה"

על סוגיית ביטול הסייעות אמר "כפי שהוזכר בדיון הקודם, בסוף החודש צפוי להסתיים מנגנון הסבסוד לסייעות במעונות עבור ילדים אלרגיים, מדובר בפיקוח נפש להשאיר ילדים בגיל הרך כאלו ללא סייעות באמצע שנה"ל. היום זו ההזדמנות של הועדה לתקן את העוולה הזו שמסכנת חיים של מאות ילדים. לא נקבל מצב שבגלל שאין ממשלה מתפקדת, יפסיקו להיות סייעות בסוף החודש במעונות היום וזאת כאשר אין תכנית חלופית אחרת לסייע לילדים, ובניגוד להתחייבות מפורשת של משרד הרווחה בקדנציה הקודמת שלא יפסק הסבסוד של הסייעות עד שלא תהיה תכנית שעברה את כל הסינון ונותנת מענה לילדים. זה פיקוח נפש כמו טיל ,כמו קאסם, אם ילד נמצא בלי השגחה ואין מישהי עם הכשרה לטפל בו אסור להורים לשלוח אותו למעונות"
והוסיף: "מדובר על סך הכל עשרה מליון שקל שזה לא סיפור גדול, אין שום סיבה לעכב את זה"

בעקבות הדברים ובגלל חשיבות הענין החליט יו"ר הועדה ח"כ גפני לזמן בהקדם את מנכ"ל משרד הרווחה לדיון דחוף ותכליתי על כספי עודפי התקציב של משרדו ובחינת אפשרות העברתם המיידית להורדת שכה"ל במעונות וסבסוד הסייעות לילדים אלרגיים.

ח"כ אשר הוסיף: "בקדנציה הקודמת הבטחתם שלא יפסק הסבסוד של הסייעות עד שלא תהיה תכנית שעברה את כל הסינון והפיקוח שנותנת מענה לילדים. מדובר בפיקוח נפש כמו טיל ,כמו קאסם, ילד בלי השגחה ואין מישהי עם הכשרה לטפל בו אסור להורים לשלוח אותו למעונות. מדובר על סך הכל עשרה מליון שקל, אין שום סיבה לעכב את זה"

ח"כ יעקב מרגי קרא כי יש: "לבטל את כל תקציב ההשתלמויות והקורסים במשרד החינוך עד שהנושא ייפתר, זו אמירה אומללה שהמשרד לא לוקח אחריות. אי אפשר להפקיר ילדים לגורלם"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *