המאפה האיטלקי שעשה את הארוחה: "ריקוטה"

ב"ריקוטה" שבירושלים, המבקר שלנו מצא מרק פטריות ביתי המוגש בתוך לחם חם וטרי, וקלצונה מלאת כל טוב שהוא לא נרגע ממנה

"ריקוטה" בירושלים היא מסוג המסעדות החלביות שבהן אתה מרגיש איך שאתה מגיע, שיש בהן ייחוד. לא עוד בית-קפה ברשת ענק – משעממת לעתים, מבלי רצון לגוון או להפתיע – אלא תפריט שלא מחויב לכלום לבד מהסועד. מסעדה דומה לזה, אגב, היא מסעדת "היקב" בנתניה, ובעז"ה גם אליה נגיע בקרוב.

את ריקוטה פקדנו השבוע בערב קריר, וכבר מהבטה בתפריט הבנו שיהיה קשה יותר הפעם לבחור במנות, מבין מגוון המנות המקוריות שבתפריט. אז על מה בכל זאת הלכנו?

ובכן:

את הארוחה, בערב הקריר כאמור, פתחנו במרק פטריות (46 ₪), סמיך ומוקרם ועם זאת שומר על טעם הפטריות, שהוגש בצורה ביתית לחלוטין – מוגש בתוך מאפה לחם סגור. המרק והמאפה היו רותחים ומעולים, ופתיח מעולה.

מרק הפטריות בלחם

המשכנו עם "סיגר בטטה וגבינות" (44 ₪). הגיעו שני סיגרים גדולים למדי במילוי מבחר גבינות, בטטה ואגוזי קליפורניה, עם טחינה גולמית וסילאן. מדובר במנה קריספית עשירה בטעמים, שהסתיימה בן רגע לאחר שהוגשה.

סיגר גבינה ובטטות

למנות ביניים לקחנו את הלזניה המפורסמת של ריקוטה, "לזניה 4 גבינות" (63 ₪) – שכבות בצק פסטה טרייה בגבינות פטה, שמנת, ריקוטה ומוצרלה מוקרם בתנור ברוטב רוזה וגבינה צהובה. גם מנה זו היתה עשירה בטעמים ומומלצת בהחלט.

לזניה 4 גבינות

אבל מבחינתנו גולת הכותרת הייתה ה"קלצונה פטריות" (62), מדובר במנה ענקית של סוג של סמבוסק, מעין בצק עבה, איטלקי, שנאפה מיד עם הזמנתנו – ומגיע ממולא רוטב שמנת, מיקס פטריות וגבינת מוצרלה. זו מנה גדולה מאד המספיקה לחלוטין לשניים, ומאד מאד נהננו ממנה: מהבצק, מהמילוי, מההגשה ומהסלט.

אפרופו הגשה, כאן המקום לציין כי למרות הטריות והמנות שנאפו מיד עם הזמנתנו – כל המנות הגיעו דקות ספורות לאחר שהזמנו אותן, דבר נדיר למדי במסעדות. ועל השירות היעיל שאפו.

הקלצונה. לא לפספס

למנות עיקריות כבר הגענו מלאים אז ויתרנו עליהן לטובת הקינוח: שלושה כדורי גלידת בן אנד ג'ריס (המקורית!), שהיו נפלאים וסיום מופלא, לצד עוגיות אלפחורס ומבחר עוגיות נוספות, שמגיעות לכאן מ"ביסקוטי" הנהדרת בבני ברק.

גלידת בן אנד ג'ריס
עוגיות אלפחורס

מסעדת ריקוטה, קריית המדע 3, הר חוצבים, ירושלים

טלפון:  02-5870222

שעות הפעילות:

א-ה  8:00-23:15; ו'  8:00-12:30; מוצ"ש – שעה וחצי לאחר צאת שבת עד 23:30

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *