"המדינה לא תפעיל תחבורה ציבורית בשבת"

"בהצעה זו אתם פוגעים בזכויות האזרח"

מליאת הכנסת דנה בהצעת החוק שהגישה ח"כ זנדברג ממר"צ הדורשת לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים חבר הכנסת הרב אורי מקלב השיב לדיון בשם הממשלה והבהיר כי המדינה לא תפעיל תחבורה ציבורית בשבת, זו הצעה הרוצה לעקור את כל הסטטוס קוו הקיים פה מאות שנים.

"אנחנו עומדים כעת להחיל דין רציפות דחיה על הצעת החוק הזו, היא עלתה בכל הכנסות האחרונות ונדחתה, פתח הרב מקלב ואמר, ההצעה הזו באה לפגוע בסטטוס קוו הקיים עשרות שנים, לא היה תקדים כזה ואנחנו מתחייב לא יהיה תקדים כזה, רואים גם את השינוי שנעשה בשנים האחרונות, הרוב בארץ רוצה לשמור שבת, רוצה יהדות, אתם מיעוט צעקני אתם הולכים וקטנים.

בהצעה זו אתם פוגעים בזכויות האזרח, כבר היום לא מקבלים אלפי עובדים לעבודה בגלל שרוצים שיעבדו בשבת, אני מצר על הפעלת תחנות הדלק בשבת, ההצעה הזו מנסה לחייב את מדינת ישראל לעבוד בשבת, לא רק שהצעת החוק הזו לא עומדת בקריטריונים משפטים בסיסים אלא גם בג"ץ דחה אותה לא פעם וקבע כי השר חייב להתחשב במסורת ישראל,

במה אנחנו מדינה יהודית?, מה הקשר שלנו לארץ ישראל?, זה הזהות היהודית שלנו. הערכים הם לפני הבילויים, מדינה יהודית והזכות לשמורת המסורת חייבת להישמר, ההצעה הזו היא עקירה של הסטטוס קוו על זכות הקיום שלנו בארץ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *