המדינה מעניקה חבל הצלה לעסקים הקטנים

"ראינו לנכון להגדיל באופן משמעותי את היקף ההלוואות בקרן"

ועדת הכספים אישרה את בקשת משרד האוצר להגדלת הקרן להלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים ב-6 מיליארד שקל נוספים דבר המעמיד את סך היקף הקרן על 14 מיליארד שקל.

לאור מספר הבקשות הגדול ושיעור האישורים הגבוה, נערך החשב הכללי לניצולה המלא של הקרן אשר צפוי להתממש תוך זמן קצר. משכך ונוכח היקף העסקים שפנו בבקשה לקבלת הלוואה מהקרן, אושרה הגדלה של ערבות המדינה על מנת להעמיד הלוואות נוספות בסכום נוסף של עד 6 מיליארד שקל.

מתחילת פעילותה של הקרן הוגשו כ-50,000 בקשות בסך כולל של כ- 32.8 מיליארד שקל, הושלם הטיפול בכ- 23,200 בקשות, מתוכן אושרו כ-15,700 הלוואות דבר המעמיד את אישור ההלוואות בקרן על כ- 68%. ניצול הקרן עד כה עומד על סך כולל של כ-5.9 מיליארד שקל.

החשב הכללי מעריך כי לאור קצב האישורים הגבוה של המערכת הבנקאית, עסקים יקבלו הלוואות בהיקף של מיליארדי שקלים נוספים תוך פרק זמן קצר מאוד.

החשב הכללי, רוני חזקיהו: לאור הביקוש הרב להלוואות בקרן בערבות המדינה מצד העסקים הקטנים והבינוניים ראינו לנכון להגדיל באופן משמעותי את היקף ההלוואות בקרן. אני מברך על ההתגייסות של ועדת הכספים ושל מערכת הבנקאית לטובת הסיוע למגזר העסקי בעת הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *