המודיע מפרסם רשמית: גולדקנופף מועמד חסידות גור לכנסת

למרות הטענות על עושק לכאורה של גננות בעת ששימש ברשת הגנים, גולדקנופף מקבל את החותמת הרשמית. גורמים בדגל: שוקלים לרוץ בנפרד

המודיע׳ בהצהרה רשמית: הרב יצחק גולדקנופף נבחר כמועמד הסיעה המרכזית ברשימת אגודת ישראל. גולדקנופף: ״בעבודה משותפת עם כל נציגי יהדות התורה נשתדל לרומם שם שמיים ולסייע לכלל ישראל״. בדגל התורה מאיימים לרוץ בנפרד, גורם בדגל אומר כי גולדקנוף יוריד מנדט, ואין להם בעיה לרוץ בנפרד, רק חבל שאגודה לא תעבור.

בחודשים האחרונים קמו טענות של גננות שטענו לכאורה לעושק מצד המועמד של אגודת ישראל אלא שעו"ד חרדי הבהיר כי הינו מתנצל על שרבוב שמו של הרב יצחק גולדקנופף ועמותת גני הילדים ומעונות יום "בית יעקב" ירושלים אשר הינו עומד בראשה, כאשר התביעה עליה דיבר הייתה כנגד רשת הגנים של אגודת ישראל, ולה אין כל קשר לעמותת גני ילדים ומעונות יום בית יעקב ירושלים והעומד בראשה.

איש התקשורת אסף ליברמן מ’כאן חדשות’, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי: “בלגן גדול עכשיו אצל החרדים לקראת המינוי של יצחק גולדקנופף כח”כ במקום ליצמן. האיש עמד בראש רשת חינוך שניכתה אחוזים גבוהים משכר הגננות עד כדי טענות לעושק. שומע שמתחילה להתפתח מחאת גננות חרדיות נגד המינוי”.

בגור הודפים את המתקפות נגד המועמד הטרי וטוענים כי “לרבי מגור יש אמון מלא בגולדקנופף ששימש כמזכיר וועדת הרבנים לענייני שבת וניהל מאבקים סוערים למען השבת הקדושה. על הטענות על עושק גננות אומרים בגור כי “הן לא במקומן מכיוון שהוא בסה”כ ניהל את הרשת ולא התווה את המדיניות. בנוסף, הוא התנהל מול תקציב דל שקיבל ממשרד החינוך ולא הייתה לו אופציה אחרת.”

עם זאת, ייתכן וכי זייברט יהיה זה שיזכה בתפקיד הנכסף. חברת הכנסת היוצא ליצמן אומר ל’בחדרי’ על זהות המחליף שלו – “‏רק הרב’‏ה מחליט” על בורסת השמות אמר: “‏יש את גודלקנופף, זייברט ואליהו חסיד”.

הרב יצחק גולדקנופף, איש חסידות גור שמתקרב לגיל ה-70, ובכובעו השני מחזיק בכוח עצום מכח גני בית יעקב שהוא עומד בראשם.

גולדקנופף, איש חסידות גור כאמור, כופף בשנים האחרונות את כל החברות הגדולות במשק על הרגליים, ולפיכך נתפס ככוחני בעיני הציבור. אבל בשיחה לאקטואליק לפני כמה שנים הוא נשמע כנה, כאחד שכואב את כאבה של השבת וכזה שזה מה שמניע אותו. “אמר לו הקב”ה למשה: מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה, אני מבקש ליתנה לישראל, לך והודיעם” (שבת י’ ע”ב). כך מצטט גולדקנופף ממסכת שבת ונשמע נאנח קמעה. “אנחנו לא באים למאבק של אגו ושנאה, אנו מנהלים מאבק למען כבודה של השבת”.

“הועדה למען השבת הוקמה בשעתו על ידי מרן הרב אלישיב זצ”ל והאדמו”ר מגור ועוד שורה של אדמו”רים. הם הקימו את הועדה לפני 20 שנה, כשהרפורמיות רצו להיכנס למועצות הדתיות. לא ייתכן שרפורמיות ייכנסו בדלתות”, זעק בשעתו הרב אלישיב. זה היה המאבק המשותף הראשון, שבהמשך הביא גם להקמת הועדה לשמירת השבת”.

עם האוכל בא התיאבון, וגדולי הדור סיכמו שצריך לתעל את המאבקים של הציבור החרדי ולהתאגד כנגד שונאי הדת.

“אחרי שהועדה נשאה פרי והציבור היה צמא לפסיקות הלכתיות, הסתגרו האדמו”ר מויז’ניץ, הרב’ה מגור, הרב שטיינמן והרב אלישיב – והחליטו להקים ועדה”.

כיצד החלה המערכה הראשונה?

“אל על החליטו לטוס בשבת, לילה ויום. ואז החל מאבק שהסעיר את כל היהדות החרדית בכל העולם. מנויים לא נסעו והחרימו את החברה הישראלית. ר’ חיים קניייבסקי התבטא בשעתו כי מטוס זה מקום סכנה, ואם יש חילול שבת – מי ישמור על המטוס?

“נחלנו שורה של הצלחות כבירות מול אל-על, שפע שוק ואפילו ראפטינג נהר הירדן חדלו לחלל את השבת”, נזכר גולדקנופף בהצלחה במאבק מול דודי ויסמן. “עברתי בזמנו ליד שפע שוק, 10 קופאיות יושבות חסרות מעש. איש לא נכנס. המאבק כל כך הצליח שוייסמן נאלץ למכור את הרשת הגדולה ולהעבירה לידיים חרדיות. מאז החרדים חזרו לגדוש את הרשת”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *