המוטציה הבריטית זורעת בהלה באירופה – ד"ר דרור מנור

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה זורעת בהלה בקרב מדינות רבות ביבשת אירופה. גרמניה, צרפת, בלגיה, הולנד, איטליה ואירלנד הודיעו כי סגרו את גבולותיהן לתושבי בריטניה על מנת למנוע גל הדבקות

המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה זורעת בהלה בקרב מדינות רבות ביבשת אירופה. גרמניה, צרפת, בלגיה, הולנד, איטליה ואירלנד הודיעו כי סגרו את גבולותיהן לתושבי בריטניה על מנת למנוע גל הדבקות. זאת כאשר קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון החליטו להמליץ לאיחוד האירופי לסגור את הגבולות של כל המדינות ביבשת.

המוטציה החדשה של הנגיף הקטלני התגלתה בדרום אנגליה בשבוע שעבר. הסכנה הגלומה במוטציה הבריטית היא יכולתה להתפשט למהירות גבוהה של עד שבעים אחוז מזו של נגיף הקורונה שהרופאים הכירו עד כה. אין ספק כי מדובר במוטציה קטלנית העלולה לגרום לתחלואה גבוהה תוך זמן קצר.

בעקבות התגלות המוטציה הבריטית החליטו בלגיה והולנד לאסור לחלוטין כניסת אזרחים בריטים. בהמשך הצטרפו אליהן גרמניה, צרפת, איטליה ואירלנד. גרמניה החליטה גם לאסור עם כניסת אזרחים מדרום אפריקה לשטחה, היות וגם שם התגלתה המוטציה הקטלנית. במהלך השבוע שעבר דווח על מספר מקרים שבהם התגלתה המוטציה החדשה באיטליה, בדנמרק, בהולנד ובאוסטרליה.

הקנצלרית מרקל ונשיא צרפת מקרון החליטו לאור המצב החדש להציע לאיחוד האירופי לסגור את היבשת כולה לכניסתם של אזרחים בריטים. מדובר על 27 המדינות החברות באיחוד. היות וגרמניה וצרפת הן שתיים מהמדינות החזקות ביותר באיחוד האירופי, קיים סיכוי גבוה שמנהיגי מדינות אירופה יקבלו את ההצעה הגרמנית-צרפתית.

המוטציה החדשה יצרה בהלה ברחבי בריטניה והובילה את הממשלה לנקוט בצעדי מנע נוקשים כלפי תושבי הממלכה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ביקש מהעם הבריטי לחגוג את חג המולד עם המשפחה הגרעינית- הורים וילדים בלבד. הדבר יצר התמרמרות רבה בקרב בריטים רבים שקיוו לחגוג את החג עם המשפחה המורחבת. ג'ונסון הדגיש כי נקט בצעד הזה בלב כבד, כיוון שאין ברירה: יש להקריב את החג על מנת להציל חיים.

ג'ונסון הודיע על סגירת כל החנויות ומוסדות התרבות בלונדון, שבה נגיף הקורונה פגע קשות בתושבים. מומחים טוענים כי שישים אחוז מהחולים החדשים בעיר נדבקו כתוצאה מהמוטציה החדשה. ביום ראשון, 20 בדצמבר, נסגרו כל החנויות המוגדרות בלתי חיוניות בלונדון, ורחובותיה היו ריקים כמעט לחלוטין.

המוטציה הקטלנית הובילה לבריחה המונית של תושבים מלונדון: תושבים רבים נצפו בתחנות הרכבת בעיר ובנמלי התעופה. ביניהם היו כאלה שקיוו למצוא מקום אחר לבלות בו את חג המולד. הרשויות הנחו את משטרת לונדון לקנוס תושבים שייתפסו עוזבים את העיר ללא סיבה מוצדקת. זאת כיוון שעזיבת תושבים תעודד את הפצת הנגיף והמוטציה. רופאים בריטים, וביניהם מומחים בכירים, טוענים שיש סיכוי שהמוטציה החדשה כבר קיימת במדינות נוספות באירופה. בפועל, התגלו מספר מקרים בלבד של המוטציה באיטליה, בדנמרק ובהולנד.

אולם עדיין לא הוכח שהמוטציה החדשה מסוכנת יותר מנגיף הקורונה שהרופאים מכירים. מומחים טוענים כי החיסון אמור להיות יעיל נגד המוטציה, כך שהיא לא אמורה לגרום להחרפת התחלואה. צריך לקוות כי המומחים הבריטים ימצאו במהרה את הטיפול המתאים במוטציה, וייתכן שהם יתייעצו במומחים ממדינות אחרות, כמו ארה"ב, גרמניה, צרפת, ואפילו ישראל. ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון מעודד ומאמין שהחיסון החדש יוכל לרסן במהירות את המוטציה הקטלנית, אשר זורעת בהלה רבה בקרב תושבי הממלכה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *