המועצה היהודית של איחוד האמירויות מינתה רב ראשי חדש

על רקע נרמול היחסים עם ישראל, המועצה היהודית של איחוד האמירויות מינתה רב ראשי בכיר חדש: הרב ד"ר אלי עבאדי, המכונה 'הרנסאנס רב', וזאת במטרה לפתוח פרק חדש בדיאלוג הבין-דתי וקידום דו קיום יהודי-מוסלמי.

על רקע נרמול היחסים עם ישראל, המועצה היהודית של איחוד האמירויות מינתה רב ראשי בכיר חדש: הרב ד"ר אלי עבאדי, המכונה 'הרנסאנס רב', וזאת במטרה לפתוח פרק חדש בדיאלוג הבין-דתי וקידום דו קיום יהודי-מוסלמי.

הרב עבאדי דובר ערבית שוטפת ועוד 6 שפות שונות. הוא נולד בלבנון בשנת 1960 והוריו נולדו והתגוררו בסוריה ומשם המשיכו כפליטים ללבנון ובהמשך למקסיקו. כעת המינוי לרבנות – משמש עבורו סגירת מעגל.

הוא נצר לשושלת רבנית ארוכה ומכובדת שראשיתה בספרד ובצרפת מהמאה ה -15. הוא ייסד את בית כנסת ספרא בניו יורק, שם כיהן 15 שנה כרב הראשי של הקהילה. הוא שימש גם כפרופסור בישיבת רבי יצחק אלחנן במכללה ליהדות ספרדית, היסטוריה, פילוסופיה, משפט והלכה יהודית.

"בסוריה, ההורים שלי התגוררו ממש ליד בית הכנסת, הם ראו איך פורעים נכנסו לבית הכנסת, בוזזים ומציתים אותו, מוציאים את ספרי התורה ושורפים אותם", אמר הרב עבאדי בראיון לthe national news – אתר החדשות הלאומי של איחוד האמירויות.  

על פי אתר החדשות הלאומי, הוא מונה לרב בכיר במועצה היהודית של האמירויות וייכנס לתפקידו ב-1 בנובמבר, לאחר שהתפקיד יקבל אישור סופי.

"פגשתי את הקהילה באיחוד האמירויות וסיירתי במדינה היפה. זה היה תענוג לראות מדינה וקהילה כל כך יפה", אמר בראיון, "אני בקשר מתמיד עם הקהילה, יעצתי להם ועזרתי להם".

"אני גאה להיות הרב הבכיר באיחוד האמירויות ולהיות חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית איחוד האמירויות הערביות ולחיות בסביבה של סובלנות, קבלה, הרמוניה ודו קיום. זה משהו שכל העולם זקוק לו כל כך", הוסיף.

‏‎הרב עבאדי, שמלבד היותו רב, משמש כמומחה בגסטרואנטרולוגיה, הוסיף: "אני מצפה לפגוש, ללמוד וללמד ולהתפלל עם כל חברי הקהילה ובני הקהילה היהודית בכלל.  יהיה לי לכבוד לחלוק ולחגוג את האירועים של הקהילה ולשמוח בכל החגים ביחד. ביחד נרחיב את הקהילה היהודית באיחוד האמירויות הערביות".

נשיא המועצה היהודית של האמירויות רוס קריאל אמר על מינוי של הרב עבאדי כי "המינוי מסמל יותר מכל את העובדה שהמועצה – JCE בונה מוסד לקהילה יהודית בטוחה בעצמה, בוגרת ומשגשגת באיחוד האמירויות", לדבריו, "עם מומחיותו ומנהיגותו של הרב עבאדי, אנו מצפים להמשך של התרחבות ותפיסת מקום חשוב בחברה האמירית". 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *