המופת של הגר"ח: "תשנה את שמה של הנערה"

שני סיפורי מופת מדהימים שאירעו לאחרונה עם מרן הגר"ח קניבסקי, מובאים השבוע בעלון 'עלי שי"ח' ושופכים אור על דמותו הנערצת של מרן שר התורה . אחד במדינת דרם אמריקה והסיפור השני אירע בישראל.

שני סיפורי מופת מדהימים שאירעו לאחרונה עם מרן הגר"ח קניבסקי, מובאים השבוע בעלון 'עלי שי"ח' ושופכים אור על דמותו הנערצת של מרן שר התורה . אחד במדינת דרם אמריקה והסיפור השני אירע בישראל.

וזה הסיפור הראשון:

במדינת דרום אמריקה ישנה משפחה חשובה בקהילה היהודית שם, ולפני מספר שבועות אם הבית – אשת יהודי יקר בעל משפחה חשובה, חשה ברע, ובדיקות מהירות גילו את הגרוע מכל: ל"ע המחלה הנוראה מקננת בגופה, עם גרורות לחלקי הגוף.

לבני המשפחה הנדהמים – הסביר הרופא שקרא להם לשיחה דחופה, שהוא ממליץ תיכף ומיד על מספר טיפולי הקרנות, ולשם כך עליה לעבור עוד מספר בדיקות מקיפות.

המשפחה חשה כי "השמים נפלו עליהם". הם לא היו מסוגלים לעכל את הבשורות הנוראות, ומיד שלחו את הג"ר מאיר רוט שליט"א, מנכדי מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, שיכניס את שמה לברכה לרפואה שלימה בקרוב.

הנכד נכנס, אחרי שחרית כותיקין, והזכיר את שמה: "שלומית בת … שגילו את המחלה ומבקשים ברכה לרפואה שלימה". הוא ציפה לשמוע את התגובה הקצרה 'רפואה שלימה', אבל רבינו מסרב לברך "שלומית זה שם לא טוב, בתורה זה נזכר לגנאי". הנכד התפלא: אבל הם לא שאלו על השם, הם רק רוצים להתברך לרפואה שלימה. ורבינו בשלו – שיחליפו שם, שישנו את שמה לשולמית, ויהיה בסדר. "מה יהיה" שאל בזהירות הנכד? ורבינו ענה כהרף עין: היא תהיה בריאה!!!

ואז בלי להמתין, הוא מתקשר למדינת הים, ומבשר את ההוראה למשפחה, ותוך שהוא מוסיף להם את דבריו המפורשים. מיותר לציין מה שהם עשו, 'כל אשר לאיש יתן בעד נפשו'…

האשה מיד החליפה את השם. וכעבור כמה ימים כשהגיעה לבדיקות המכריעות את צורת הטיפול, הרופא הודיע שהכל נקי, והוא חושב שהיה טעות בפענוח הבדיקות הראשונות…. בני המשפחה הנרגשים התקשרו מיד להודות לרבינו שליט"א, הם הרי יודעים היטיב שלא היה שום טעות, הם שינו את השם והשתנה המזל, והברכה הועילה בס"ד.

ועובדא נוספת, שאירעה כאן בארץ ישראל אותה שמענו מאח של בעל המעשה, ונביא בקיצור: אחיו היה נשוי שנים רבות (מעל 12 שנה) ולא זכה להיפקד בזרש"ק. את כל הסגולות הוא כבר עשה, בכל הקברים כבר ביקר, וכבר שילם לכל הצדקות למיניהם. לפני יותר משנה הוא נכנס למרן שר התורה שליט"א. שאמר לו, "תשלם למישהו שילמד עם יתום ובזכות זה ה' יעזור". שאל האיש: ואם אני עצמי ילמד עם היתום? ענה לו רבינו: הרבה יותר טוב. ואכן כך עשה, פנה לארגון שמסייע ליתומים וביקש ללמוד עם יתום נצרך. שנה עברה ולפני שבוע הוא זכה לחבוק בן זכר במזל טוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *