המזרקים במסעדות שיחוייבו לרכוש המסעדות כדי למנוע את האסון הבא

המדינה מחייבת נגישות למזרקים רק במוסדות חינוך. ההחלטה להנגיש את המזרקים היא יוזמה עצמאית של עיריית ראשון לציון. החלוקה תעשה מבניין העירייה

לפני שנה הכנסת חוקקה חוק המחייב כל מוסד חינוכי להחזיק מזרק אפינפרין אותו מזריקים ברגע של תגובה אלרגית חריפה.

השבוע, בעקבות טרגדיה של הצעירה אושר דרעי ז"ל מחצור הגלילית אשר הייתה אלרגית לחלב, ובטעות קבלה במסעדה גלידה חלבית במקום גלידה פרווה וכתוצאה מכך התפתחה אצלה אלרגיה מהירה וחריפה והיא נפטרה בבית החולים. החלו ראשי ראשויות ובהם ראש עיריית ראשון לציון ביוזמה עצמאית לרכישת המזרק אשר יחולק בבתי אוכל ובמקומות הומי אדם נגישים.

בישיבה דחופה שקיים ראש העיר רז קינסטליך הוחלט לרכוש מזרקי אפיפן ולדאוג שהמזרקים הללו יהיו נגישים בכל מקומות הבאים בעיר.

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) הגיש הצעת חוק הקובעת כי כל מסעדה תחויב להחזיק מזרק "אפינפרין", לטיפול ראשוני בסובלים מאלרגיה כחלק מתנאי לקבלת רישיון עסק. זאת, בעקבות מותה של אושר דרעי בת ה-23 מאלרגיה קשה לאחר שאכלה קינוח חלבי במסעדה בשרית כשרה בראש פינה. רופאים בכירים מברכים על היוזמה וטוענים כי תציל חיים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בממוצע מתרחשים בישראל שני מקרי מוות בשנה עקב אלרגיה למזונות מסוימים ומקרים נוספים של סיבוכים בדרגות חומרה שונות. "התגובה האלרגית החמורה ביותר, המכונה תגובה אנפילקטית, עלולה לגרום לקשיי נשימה חמורים, לאיבוד הכרה ואף למוות. תגובה זו היא לעיתים מיידית, ועשויה להופיע מיד לאחר החשיפה לאלרגן (או 10 עד 20 דקות לאחר החשיפה)", נכתב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *