המחבלים נתפסו 500 מטרים בלבד מהעיר אלעד. צפו

במשטרה, בשב"כ ובצה"ל מאשרים את הדיווח על תפיסת המחבל: "ראשוני: שני המחבלים מהפיגוע באלעד נתפסו"

המחבלים הרוצחים שנתפסו ביער סמוך לאלעד נתפסו ועל ידיהם אותרו לאחר 4 ימים סימני דם של היהודים שנרצחו הי"ד.

הם נלכדו בחסדי שמים בין היתר על ידי יחידת מרעול, יחידת המילואים לאיתור בני אדם על בסיס ניתוח שטח.

המחבלים מאלעד שנתפסו כעת הם לדאבון הלב בחיים, מתשאול ראשוני עולה כי אחד מעוניין במסלול לתואר במשפטים, והשני בכלכלה ומנהל וכי הוא אלרגי למיונז. השב"ס עודכן ויערך בהתאם.

המחבלים שנמלטו, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20, נמצאו מותשים ועייפים באזור מיוער בין ראש העין לנחשונים.

המחבלים מספרים לחוקרי השב״כ שהם היו בלי מים ומזון במשך כמה ימים, הם היו עייפים ומותשים ונכנעו ללא התנגדות.

צה"ל והשב"כ מסרו כי: המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב״כ וצה״ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל. צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה.

ניר דבורי: מלכתחילה היה ברור לכוחות הביטחון שהמחבלים לא הצליחו להתחמק או לחזור לשטחים. כל שלב הבריחה היה מאולתר, מכיוון שהם לא הכירו טוב את השטח. הם הסתתרו בכל מקום שנקרה בדרכם, ולבסוף נמצאו פחות מקילומטר ממוקד הפיגוע.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בירך על התפיסה: "תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם. אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה ללכידת מחבלים בחיים: "מחבלים הורגים במקום, לא תופסים אותם בחיים. מדובר בפספוס של כוחות הביטחון שיכלו למנוע את החגיגה של המחבלים בבתי הכלא, אם היו יורים בהם ומחסלים אותם. אסור לסכן את כוחות הביטחון, כאשר מדובר ברוצחים עם גרזנים יש סכנה ממשית של כוחותינו ולכן היה מצופה שתינתן פקודה אחת לחסל אותם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *