המחבל מאריאל חוסל ברמאללה

ליהודים היתה אורה: כוחות צה"ל חיסלו הערב את המחבל עומר אבו לילא (19) שביצע את הפיגוע באריאל בו נרצחו סמ"ר גל קיידאן ז"ל והרב אחיעד אטינגר ז"ל

כוחות צה"ל חיסלו הערב את המחבל עומר אבו לילא (19) שביצע את הפיגוע באריאל בו נרצחו סמ"ר גל קיידאן ז"ל והרב אחיעד אטינגר ז"ל. מוקדם יותר דווח כי כוחות צה"ל מכתרים בית בו הוא שוהה, וכי הכוחות כורזים למחבל לצאת מהמקום.

בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, הימ"מ וצה"ל, נהרג במהלך ניסיון מעצרו עמר אבו לילא, המפגע אשר ביצע את פיגוע הדקירה והירי בטרמפיאדה בצומת אריאל וצומת גיתי אבישר (17/3/2019) בו נהרגו חייל צה"ל סמ"ר גל קיידאן ז"ל, הרב אחיעד אטינגר ז"ל וחייל נוסף נפצע באורח קשה.

בזמן כיתור המבנה בו הסתתר בכפר עבוין, פתח המפגע באש לעבר כוחותינו ונהרג במהלך חילופי האש. אין נפגעים לכוחותינו.

הפעילות הערב של שב״כ , ימ״מ וצה"ל היא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו הופעלו יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות אשר הביאו לאיתורו של המפגע הערב במבנה בו הסתתר בכפר עבוין.

מקום המסתור התגלה בעקבות מעצר משמעותי שביצע אתמול השב"כ. על פי דיווחים ערביים,  טיל נורה  על ידי צה"ל לעבר בית בו שהה.
יחד איתו נפגעו עוד מספר אנשים, לא ברור עדיין האם היו מעורבים בסיוע למחבל.

כוחות מיוחדים פעלו בתוך הכפרים על בסיס מידע מודיעיני שמביא השב"כ. במצוד השתתפו יחידות ימ"מ, דובדבן, שלד"ג ואגוז.

בני משפחתו של המחבל חשודים שסייעו לו ולא מנעו ממנו לבצע את הפיגוע. הרכב שבו השתמש נמצא נטוש, מה שיכול לרמז על המרחב שאליו הוא נמלט רגלית.

אבו-לילא פרסם בשבוע שעבר בחשבון הפייסבוק שלו פוסט עם תמונות של מחבלים שביצעו פיגוע בשער שכם בירושלים לפני שלוש שנים: "אלוהים, שמור עליי מעיניים שאורבות לחיי, סלק ממני את הרוע שבהם והרחק ממני את מי שמעוניין לפגוע בי".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *