המחבל מהלינץ' יישאר במעצר

בימ"ש העליון קיבל ביום שישי האחרון את ערר הפרקליטות, והורה על מעצרו של מוחמד חלאף, מי שמואשם בתקיפתו של אלי רוזן בלינץ' הקשה בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. בכך הפך בימ"ש העליון את החלטת שופטת בימ"ש המחוזי בירושלים, מרים לומפ, שהורתה של שחרורו של המחבל למעצר בית.

על פי עובדות כתב האישום, במהלך ההתפרעויות בירושלים לפני כחודשיים וחצי, החלו להתאסף עשרות פורעים באזור והציתו פח. באותה העת יצא בגיר יהודי עם כלבו אל עבר ביתו בשכונת שמואל הנביא, לאחר שסיים תפילה בקבר שמעון הצדיק, כשהוא עובר דרך עשרות הפורעים. משהבחינו בו חלק מהפורעים, החלו לצעוק "זר, זר" וכן "מתנחל, מתנחל" ו"להכות, להכות".

מששמעו כלל הפורעים את הקריאות והבחינו כי לקורבן חזות יהודית, החלו לזרוק לעברו אבנים. הקורבן ניסה להימלט, אך הפורעים רצו לעברו, הקיפו אותו מכל צדיו והחלו לתקוף אותו באגרופים, בעיטות, אלות עץ, אבנים, סלעים, חפצים שונים ושוקר חשמלי. הקורבן ניסה לברוח, אך הפורעים הפילוהו לארץ והמשיכו להכותו בעוצמה. מוחמד חלאף דחף את הקורבן באמצעות כתפו והיכה אותו באגרוף, והכל מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי. כתוצאה מהמעשים נגרמו לקורבן חבלות, נפיחויות, חתכים, ונשברו חוליות בעמוד השדרה שלו.

לדיון, שהתקיים ביום רביעי, הגיע קורבן הלינץ' אלי רוזן יחד עם עו"ד חיים בלייכר המלווה אותו מטעם ארגון חוננו. רוזן ביקש מבימ"ש להשאיר את המחבל במעצר עד לתום ההליכים. לאחר הדיון מסר "אני פשוט ממש מזועזע ממה שהוחלט לשחרר אותו לפחות למעצר בית זה המחבל המרכזי בכל הסיפור הזה ממש תקף אותי באגרופים לפנים משך לי בשיער פשוט ממש ניסה להרוג אותי. כל אחד צריך להזדעזע מזה כי היום זה אני מחר זה מישהו אחר ואנחנו חיים ביחד, אין פה פריבלגיה זה מפחיד מאוד שכל מחבל כזה שניסה להרוג חודשים שלוש אחר כך משוחרר כאילו לא עשה כלום ונותנים לו פרס על זה שהוא בא לרצוח יהודי", מסר רוזן בטרם ההחלטה.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמלווה את נפגע הלינץ' ברך על החלטת העליון "טוב שהתקלה החמורה של שחרור מחבל מסוכן תוקנה בעליון. אנו מקווים שדברי השופט קרא בעניין זה יהיה אור לרגלי המערכת המשפטית בתיקי פרעות תשפ"א שמתנהלים עתה ברחבי הארץ וימנע שחרור של מחבלים מסוכנים לחופשי."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *