המחדל של בנט: כחצי מיליון נדבקים רק בשבוע הקרוב

נציגי מערכת הבריאות יציגו לשרים תחזיות מדאיגות: כחצי מיליון יידבקו בקורונה רק בשבוע הקרוב, הדעיכה צפויה רק עוד 3 שבועות. ביקורת רבה הובעה על קריסת מערכת הבדיקות

נציגי מערכת הבריאות יציגו לשרים תחזיות מדאיגות: כחצי מיליון יידבקו בקורונה רק בשבוע הקרוב, הדעיכה צפויה רק עוד 3 שבועות. וגם – מחשש לסגר בפועל, הממשלה תגבש היום רשימה של מפעלים חיוניים שבהם יונהגו נהלים ייעודיים. במשרד הבריאות כי מספר הקשים ימשיך לעלות ויצף את בתי החולים בחולים קשים. הבוקר טיפס מספר הקשים והגיע ל-207 קשים.

ב׳ידיעות׳ דווח על המצב כרגע בבתי החולים: בתל השומר יש 200 מאומתים, באיכילוב 126, בבלינסון 78, בהדסה 74 ובשערי צדק 69. בביה״ח מאיר 64, ברמב״ם 50, בקפלן 35, באסף הרופא 29 ובוולפסון ובנהריה 25. על פי כל הערכות, המספרים בתוך מערכת הבריאות ובתי החולים צפויים עוד לעלות משמעותית בימים הקרובי

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש, התייחס בגל"צ על אמינות בדיקות האנטיגן: "מניח שנמליץ שהבדיקה תיעשה גם מהפה ולאחר מכן מהאף. יש להקפיד על ההנחיות של איך להשתמש בערכה – ההקפדה תעלה את רגישות הבדיקה ואת הדיוק שלה".

ראש הממשלה בנט התייחס לטענות על קריסת מערך הבדיקות ועל כך שכל משפחה צריכה להוציא מאות שקלים עבור הבדיקות: "אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם. המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *