המחלה המסתורית שמשגעת את הודו – ד"ר דרור מנור

שר הבריאות המקומי טען בתוקף, כי כל החולים נבדקו בקפדנות ונמצאו שליליים לנגיף הקורונה. לדבריו, בדגימות הדם של אותם חולים לא נמצאה עדות כלשהי לזיהום נגיפי.

ידוע לכל כי הודו נפגעה קשות ממגפת הקורונה שפרצה במדינה בסוף חודש ינואר. בתחילת חודש דצמבר נודע כי 300 חולים במדינת אנדרה פרדש שבהודו שוחררו מבית-החולים שבו טופלו אחרי שגילו תסמינים שונים, כמו עילפון, צריבות בעיניים, התקפי כאבים ובחילות. בדמם של החולים נמצאו כמויות גבוהות של ניקל ועופרת. האופוזיציה בהודו טוענת כי מדובר בזיהום, אך השלטונות מכחישים זאת בתוקף. אותם חולים נדבקו ויצאו שליליים לקורונה, כך שזו למעשה מחלה מסתורית שהכתה לפתע בהודו.

כ- 500 תושבים אושפזו בתחילת חודש דצמבר בבתי-החולים שבמדינת אנדרה פרדש הממוקמת בדרום הודו בעקבות הופעתה של מחלה מסתורית, ואחד התושבים אף נפטר ממנה. תושב זה לקה בלבו בגיל 45 והלך לעולמו. גם ילדים נפגעו מהמחלה וסבלו מתסמינים שונים. עדיין לא ידוע אם מדובר במחלה מדבקת. משרד הבריאות ההודי טוען בתוקף כי המחלה הזו אינה נגרמת מזיהום נגיפי. כעבור מספר ימים שוחררו 300 מהחולים לבתיהם.

אחד מחברי הפרלמנט המכהן במדינת אנדרה פרדש אמר לאחרונה לאמצעי התקשורת, כי בבדיקות דם ראשוניות שנעשו לחולים שחלו במחלה המסתורית והלא מוכרת נמצאו כמויות גדולות של ניקל ועופרת. רופאים סיפרו שהחולים במחלה החדשה דיווחו על תסמינים רבים, בהם התעלפויות ובחילות.

הדיווחים הרבים שהתקבלו באמצעי התקשורת על המחלה המסתורית מגיעים ברקע מאבקה העיקש של הודו בהתפשטות נגיף הקורונה, אשר הכה קשות בתת היבשת ההודית. אנדרה פרדש נחשבת לאחת המדינות בהודו שנפגעו בצורה הקשה ביותר במגפת הקורונה, עם יותר מ- 800 אלף מקרים. מערכת הבריאות במדינה, כמו ברוב המדינות בהודו, סובלת מעומס גדול בגלל מגפת הקורונה.

אולם לפי הדיווחים והעדויות, נראה כי נגיף הקורונה לא היה הגורם המרכזי לאשפוז של אותם מאות תושבים במדינת אנדרה פרדש בתחילת החודש, אלא המחלה המסתורית החדשה. שר הבריאות המקומי טען בתוקף, כי כל החולים נבדקו בקפדנות ונמצאו שליליים לנגיף הקורונה. לדבריו, בדגימות הדם של אותם חולים לא נמצאה עדות כלשהי לזיהום נגיפי. השר הדגיש כי הוא שולל זיהום דרך מים או זיהום אוויר כגורם למחלה החדשה, לאחר שמומחים ביקרו באזור. למרות זאת, באופוזיציה דורשים בעקשנות לחקור את האירוע הבריאותי החמור, וטוענים כי זיהום הוא הגורם למחלה המסתורית.

משרד הבריאות ההודי פרסם הודעה לאחרונה שנמסר בה, כי סגן הנשיא שוחח ארוכות עם מנהל בית-החולים הציבורי הגדול במדינת אנדרה פרדש, שעדכן אותו כי הממשלה הפדרלית שלחה מומחים לרעלים שמייעצים לרופאים בעיר אלורו, שם נתגלו רוב מקרי התחלואה. ייתכן כי מומחים מארגון הבריאות העולמי יגיעו לאלורו לחקירה נוספת בתקופה הקרובה.

אין ספק כי על הודו להראות חזית מאוחדת בכל מה שקשור למאבק חסר הפשרות בנגיף הקורונה הקטלני. על המדינות לשתף פעולה כמה שיותר עם הממשלה הפדרלית כדי שהמאבק בנגיף יהיה יעיל. צריך לקוות שהמחלה המסתורית החדשה תיעלם במהרה, ושהמומחים ימצאו במהרה את המקור שלה. בטוח שמומחים מארגון הבריאות העולמי יוכלו לסייע במידה רבה למומחים המקומיים החוקרים את הנושא במרץ רב. אין ספק כי הופעת המחלה החדשה מכבידה עוד יותר על מערכת הבריאות המקומית שגם כך סובלת מעומס רב בשל התפשטות נגיף הקורונה ברחבי הודו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *