המחלוקת בקואליציה לשיא: ועדת הקורונה סירבה לאשר את סגירת המסעדות

ועדת הקורונה בכנסת סירבה הבוקר (שלישי) לאשר את סגירת המסעדות, כפי שכלול בצו ההגבלות שהוציאה הממשלה

ועדת הקורונה בכנסת סירבה הבוקר (שלישי) לאשר את סגירת המסעדות, כפי שכלול בצו ההגבלות שהוציאה הממשלה. שאר הסעיפים בצו – אושרו ע"י הוועדה. בהחלטה תמכו יו"ר הועדה יפעת שאשא ביטון וחברי הכנסת, מלינובסקי, לוי, קוז'ינוב, עסאקלה, רזבוזוב, חטיב, מיכאלי. לפי הודעת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, חברי הכנסת מהקואליציה לא השתתפו בהצבעה. התנגדו להצעה חברי הכנסת מהקואליציה קרעי, ברוכי, פלוסקוב.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון (כולנו בליכוד) סיפרה על המו"מ הלילי שכשל עם משרד הבריאות, ללא מתווה מסוכם לפתיחת המסעדות. "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים. חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף". היא הדגישה כי הוועדה מכירה בכובד האחריות של החלטותיה, ואת אמונתה בחשיבות השיח עם הממשלה.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד), הבהיר כי הממשלה מעוניינת בפתרון כדי למנוע את הנזק הכלכלי למסעדנים, "אך הבוקר הגיעו הנתונים על 1,800 נדבקים ביממה האחרונה. האופוזיציה מוכנה לסכן את בריאות הציבור, רק כדי לערער את יציבות השלטון. האופוזיציה גוררת את הועדה, בחוסר אחריות, למחוזות לא-טובים. כוונת יו"ר הוועדה טובים, אך הצעת הפשרה של הממשלה לפתיחת המסעדות בחוץ בלבד, ועד 50 איש בלבד, היא מאוזנת". הוא קרא לאשר מגבלות אלו, ולנהל מו"מ על מתווה לפתיחת חדרי הכושר, וביקש משאשא-ביטון שלא להצביע עם האופוזיציה.
לילך וגנר, ממחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים הבהירה כי הצבעה לפתיחת המסעדות, תגרור מבחינה משפטית השלכה גם על המסעדות בבתי המלון.
מיקי לוי (יש עתיד-תל"ם) מחה מדוע בריכת הפעוטות בבריכת-שחיה עדיין סגורה, יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) הגדיר את הוועדה כ"מעוז האחרון של הדמוקרטיה הישראלית", מרב מיכאלי (העבודה) קראה למסעדות לשמור על כללי הריחוק, ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) הציע לדחות את הצו כולו ולא להחריג רק את המסעדות, הילה שי-וזאן (כחול לבן) קראה לשיתוף פעולה עם משרד הבריאות כדי למנוע פגיעה במתווה הפיצויים של המסעדנים, יצחק פינדרוס (יהדות התורה) הזהיר כי כל התקהלות של יותר מ-10 אנשים במקום סגור – היא סכנה לבריאות הציבור, ולפי שלמה קרעי (הליכוד) לפי הצעת הוועדה – המסעדות יהפכו לאולמות אירועים קטנים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *