המטוס שחיכה לנסיך הירדני: כך כשלה מזימת ההפיכה בירדן

כוחות הביטחון הירדניים עצרו בסוף השבוע את יורש העצר לשעבר הנסיך חמזה. אתמול דווח ב"וושינגטון פוסט" כי הנסיך נחקר בגין מעורבותו בתוכנית להדיח מהשלטון את אחיו למחצה, המלך עבדאללה, במסיבת עיתונאים קיים בצהרים שר החוץ הירדני הנסיך חמזה ואחרים תכננו "לערער את יציבות ירדן"

כוחות הביטחון הירדניים עצרו בסוף השבוע את יורש העצר לשעבר הנסיך חמזה. אתמול דווח ב"וושינגטון פוסט" כי הנסיך נחקר בגין מעורבותו בתוכנית להדיח מהשלטון את אחיו למחצה, המלך עבדאללה, במסיבת עיתונאים קיים בצהרים שר החוץ הירדני הנסיך חמזה ואחרים תכננו "לערער את יציבות ירדן".

במסיבת העיתונאים אמר סגן ראש ממשלת ירדן איימן ספדי כי אנשים סביב הנסיך חמזה קיימו קשרים עם "גורמים זרים" כדי להוציא לפועל מזימה כלשהי שתערער את יציבותה הממלכה, כן טענו כי השלטונות יירטו התקשרויות עם גורמים זרים בנוגע לעיתוי הנכון לביצוע המעשים האלה.

לטענתו, סוכנות מודיעין זרה יצרה קשר עם רעייתו של הנסיך חמזה כדי להכין מטוס שיחלץ אותה ואת בעלה מהמדינה. לפחות 16 בני אדם נעצרו במבצע בסוף השבוע, וכי המעורבים בפרשה, בהם גם הנסיך חמזה, יועברו לטיפולו של בית דין לענייני ביטחון.

רשת BBC פרסמה סרטון שצילם הנסיך מתוך ביתו, ובו הוא מכריז בעצמו כי הוא נתון במעצר בית. הוא הכחיש כי היה חלק ממזימה מתוכננת, ואמר כי הרשויות הורו לו שלא לצאת ולא לקיים קשרים עם אנשים אחרים – וניתקו את אמצעי התקשורת שלו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *