הממשלה אישרה את הארכת הסגר

הממשלה אישרה הערב (שלישי) את הארכת הסגר ב-10 ימים, עד 31 בינואר בחצות. כמו כן, השרים אישרו כי נוסעים לישראל יידרשו לעבור בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה‎‏

הממשלה אישרה הערב (שלישי) את הארכת הסגר ב-10 ימים, עד 31 בינואר בחצות. כמו כן, השרים אישרו כי נוסעים לישראל יידרשו לעבור בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה‎‏.

השר אופיר אקוניס לא השתתף בהצבעה במחאה על כך שאין פתיחה ולו חלקית בערים הירוקות. כמו כן, הממשלה אישרה תקנות תעופה שמחייבות כל נוסע שנכנס לישראל לעשות בדיקת קורונה 72 שעות לפני המראתו לארץ.

השר דרעי אמר בישיבה: "ההסתה נגד החרדים שוברת שיאים בימים האחרונים ולצערי לא מדובר רק בחברי אופוזיציה, גם באנשים שיושבים כאן בישיבת הממשלה. גם אני לא אהבתי את מראות החתונות אתמול בבני ברק ופרסמתי אמש הודעה תקיפה נגד הפרות הנחיות משרד הבריאות. טענתי כי מדובר בחילול השם וקראתי להפסיק מיד את ההפרות שגורמות למוות ועליית התחלואה. שמעתי את מפכ"ל המשטרה והשר לביטחון פנים מדברים על אכיפה שווה במגזר החרדי, אבל זה לא מפריע לאנשים להסית. תבינו, החרדים אינם מקשה אחת. רוב הציבור החרדי מקפיד הקפדה גדולה על כל הנחיות משרד הבריאות. יש תחלואה גבוהה במגזר החרדים כי בכל בית אב יש בממוצע 8,7 חולים כי המשפחות גדולות. במשפחות במגזר הכללי המספר נמוך בהרבה. אם תבדקו את מספר החולים לפי משפחות אב תראו שאחוזי התחלואה נמוכים בהרבה".

דרעי הוסיף: "היום היו למעלה מעשרת אלפים חולים. גם ללא החולים החרדים היינו נמצאים במספרים גבוהים שהיו מחייבים את המשך הסגר. אז מדוע לטעון שכל המדינה נכנסת לסגר בגלל החרדים? זה שקר ועוול נוראי. שמעתי גם שמפרסמים שאחוזי החיסונים ביישובים החרדים נמוכים ביחס לשאר היישובים. קחו למשל ערים כמו מודיעין עילית וביתר עילית, יש שם בעיקר אוכלוסיה צעירה שטרם הגיעה זמנה להתחסן. יש בערים הללו מעט יחסית מבוגרים ולכן האחוזים נמוכים. אני באופן אישי הלכתי לכל גדולי ישראל ודיברתי על החובה להתחסן. גדולי ישראל קראו לציבור החרדי להתחסן, ולכן לא נכון שאין היענות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *