הממשלה אישרה הנחות בארנונה לעסקים עד יוני 2021

תוענק הנחה בהיקף של 95% מסך החיוב לעסקים

הממשלה אישרה היום (יום א׳) את הסיכום בין שר הפנים אריה דרעי ושר האוצר ישראל כ"ץ בדבר מתווה חדש להנחות בתשלום ארנונה לעסקים. על-פי המתווה, תוענק הנחה בהיקף של 95% מסך החיוב לעסקים שמחזורם עד 200 מיליון שקלים ושנפגעו בהיקף של מעל 60% (חלה ירידה של 60% ויותר במחזור העסקאות ביחס לאותה תקופה אשתקד).

כמו כן, תוענק הנחה בהיקף של 95% גם לעסקים שמחזורם בין 200 מיליון שקלים ל- 400 מיליון שקלים ושנפגעו בהיקף של למעלה מ-80%. בד בבד, ישופו הרשויות המקומיות בסכום כולל של כ-2.2 מיליארד שקלים בשל אובדן ההכנסות בגין הנחות אלה. מדובר במענקים דו חודשיים החל מיוני 2020, כאשר התקנות בנושא ייקבעו על ידי משרד הפנים, אמות המידה יקבעו בתיאום בין משרד הפנים למשרד האוצר והזכאות להנחה תיבחן ותינתן על בסיס דו חודשי.

שר הפנים, אריה דרעי: ״כבר מתחילת המשבר הייתי קשוב למצוקתם הכלכלית של בעלי העסקים בישראל. הענקנו כבר בגל הראשון פטור לעסקים בארנונה בסך 2.7 מיליארד שקלים ואנו ממשיכים לעשות כל מה שניתן לעשות כדי לסייע להם ולמנוע קריסה של העסקים. ההנחה הנוספת בתשלום הארנונה לעסקים למשך שנה, עד ליוני 2021, תסייע להם ולו במעט. כל זאת לצד הבטחת הרציפות במתן השירותים החיוניים שניתנים לתושבים ע"י הרשויות המקומיות בשעת חירום זו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *