הממשלה אישרה: ועדת חקירה לצוללות – בנט נמנע

הממשלה אישרה כעת את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט. אלקין וסער תמכו – בנט נמנע

הממשלה אישרה כעת את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט.

השרים סער ואלקין תמכו בהצעה רה"מ בנט נמנע בהצבעה, ונימק: תפיסתי הבסיסית היא שממשלה צריכה למשול, ואם היא לא מושלת לשביעות רצון הציבור – הציבור יחליף אותה בבחירות.
בימינה יש 3 שרים – מתן הצביע בעד, שקד נגד ואני בוחר להימנע, ואני אסביר למה:ביטחון ישראל זה קודש הקודשים. כמי שפיקד על מבצעים ולחם, חלילה לכל אדם לחשוב שהוא נושא בנשק הלא נכון בגלל שחיתות או דבר מהסוג הזה. להבנתי, ביארנו את זה. תהליכי הרכש מקום הממשלה הם תהליכים נקיים ורציניים, אני מאוד שמח שמה שנתקע אצלם משך כמעט עשור אנחנו טיפלנו בנמרצות ב-7 חודשים והסרנו את החסמים. דאגנו ל-50 שנה קדימה."

בנט הסביר: "אני שומע בקשב את הדברים שאמרה שרת הפנים על הזמן שעבר ועל ממשלה שחוקרת את קודמתה. אני רואה גם ומקבל את עמדות שותפיי על החשיבות לבאר את הנגע. מה שחשוב הוא שהנושא לא ישמש לניגוח פוליטי וחלילה להגברת המחלוקות והשנאה. חשוב לי לומר שוב – התהליכים היום הם תהליכים נקיים, זה לא אומר שאנחנו צודקים בכל דבר אבל זה אומר שאנחנו נקיים משיקולים זרים. אנחנו באים עם מצפן אחד והמצפן הוא טובת ביטחון ישראל וטובת מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדבר הראשון שהוועדה צריכה לבדוק זה איך כל מי שהתנגדו כל השנים לקניית שלוש צוללות נוספות – פתאום מאשרים את הרכישה, ובתוספת של מיליארדי ש״ח על חשבון הציבור, שהיו נחסכים לו הצוללות היו נרכשות בזמן. רכש הצוללות חיוני לשמירה על ביטחון ישראל, וזאת שערוריה שהוא התעכב עד עכשיו בגלל פוליטיקאים כושלים שפגעו בביטחון המדינה כדי לשרת טענות סרק פוליטיות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *