הממשלה אישרה: סגר על ישראל – מהצהרים – עד שישי

הממשלה אישרה היום תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל בתקופת חג הפסח. התקנות כוללות צמצום נוסף של היציאה למרחב הציבורי והגבלה על הפעלת מקומות העבודה עד לאחר חג הפסח.

הממשלה אישרה היום תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל בתקופת חג הפסח. התקנות כוללות צמצום נוסף של היציאה למרחב הציבורי והגבלה על הפעלת מקומות העבודה עד לאחר חג הפסח.

בתקופה שבין יום שלישי (7 באפריל 2020) בשעה 16:00 ועד למוצאי שבת (11 באפריל 2020) בשעה 20:00 לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו, במזון תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו.

כמו כן, יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים.

תושבי העיר ירושלים יקיימו את התקנות בהתאם לחלוקה לרובעי העיר (\
נוסף על האמור, בתקופה שבין יום רביעי (8 באפריל 2020) בשעה 18:00 ועד ליום חמישי (9 באפריל 2020) בשעה 7:00 תיאסר גם הצטיידות במזון ביישובים שמרבית תושביהם יהודים.

מגבלה נוספת תחול על פעילות התחבורה הציבורית, לרבות טיסות נוסעים בינלאומיות בתקופה שבין שלישי (7 באפריל 2020) בשעה 16:00 ועד ליום שישי (10 באפריל 2020) בשעה 7:00.

כמו כן, קבעה הממשלה תיקון לתקנות שעת החירום (הגבלת פעילות) אשר אומר כי בנסיעה ברכב לצורך חיוני (המפורט בתקנות), המגבלה של 2 הנוסעים ברכב לא תחול על אנשים הגרים באותו מקום. כמו כן, נקבע כי מעסיק יאשר כניסת עובדים למקום העבודה רק בכפוף לאישור כי העובד אינו בעל תסמיני המחלה ולא היה במגע עם חולה מאומת. עוד נקבע כי יוסדר נוהל לביצוע מדידת חום לנכנסים למקום העבודה.

תוקפן של תקנות שעת החירום (הגבלת פעילות) יוארכו עד ל-17.4.2020 (למעט הוראת השעה).

\הממשלה אישרה בישיבתה גם תיקון לתקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום העבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה).
בהתאם לתיקון עסקים במגזר הפרטי ביישובים שרוב תושביהם יהודיים, לא יאפשרו שהייה של עובדים במקום העבודה במהלך החג, מלבד במקרים ייחודיים בהם נדרשים עובדים לביצוע עבודה חיונית או דחופה ובלבד שמספרם לא עולה על 15% מכלל העובדים (או עד ל 30% אם נתן המעסיק הודעה בעניין למשרד הכלכלה והתעשייה). תוקף התיקון עד ליום שישי, 10 באפריל 2020 בשעה 06:00 , אז יחזרו לתוקף ההוראות שנקבעו בתקנות העיקריות

עוד נקבע כי התיקון האמור לא יחול על מקומות עבודה הפועלים במתן שירותים קיומיים, מקומות העוסקים בעבודות תשתית ובעבודות בינוי, ומפעלים שהוגדרו כחיוניים למשק הישראלי. באשר למפעלים שלהם היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, הרי שההגבלה שתחול היא זו שקבועה בהיתר שניתן להם.

תיקון זה יפקע ביום שישי, 10 באפריל 2020 בשעה 06:00, אז יחזרו לתוקף ההוראות שנקבעו בתקנות העיקריות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. סגר על החרדים רק על החרדים?

    תתכוננו היטב: וואי איזה מסכנים החרדים בארץ ישראל, ה"הסגר" זה ממש כצאן לטבח, כך בדיוק התחיל השואה, רחמנא ליצלן…!

    תפסיקו לקרוא לזה סגר – זה גטו כפשוטו, שמתם לב רק שכונות חרדיות במעצר בית? סוגרים את "החרדים". למה רק סוגרים בירושלים, בני ברק, אלעד, בית שמש, וכפר חב"ד שהם בראש הרשימה? {{{וברחביה בירושלים רק – בין הרחובות קרן קיימת לישראל עד רחוב רמב״ן??? בגלל ששם גרים רוב "חרדים"}}} והיישובים החילונים והערביים בתחתית למה למה למה אין סגר? [ועל החילונים שחגגו בחופים בשבת עדיף לא לדבר כעת] ממש בושה למדינה… שמתם לב רק שכונות חרדיות במעצר בית?

    ולכאורה מדובר מדובר במעשה חמור שיש לגנותו… וכעת כבר רוב הרחובות ריקים בירושלים ובני ברק וכו' !!!! איפה שמחת החג אצל החרדים? למה הרשעים מפריעים לחרדים לחגגו את החג בשמחה?

    ולצערינו מקרה זה אינו מקרה בודד אלא מצטרף לשורת תלונות המצטברות כנגד שוטרים במשטרת ישראל שהם נגד חרדים המתפללים בחוץ בהפרדה גמורה יותר מ2 מטר אחד מהשני [כמו בבנינים נפרדים לגמרי וכו'] ואעפ"כ הם חשודים שמפריעים התפלות של החרדים וכו' זה לכאורה נראה חשד כאַנְטִישֵׁמִיּוּת. והכל בתירוץ מופרך של, לשמור על שלום הציבור ובריאותו. רחם נא ד' על עמך מהרה. רק הקב"ה יכול לעזור לנו אם נתפלל אליו מכל הלב…

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב