הממשלה אישרה: פתיחת מכוני יופי ומסעדות

הממשלה אישרה תקנות שעת חירום הקובעות הקלות נוספות במטרה להחזיר בהדרגה את המשק הישראלי לשגרה זהירה
בצל הקורונה. התקנות יכנסו לתוקפן בחצות הלילה שבין יום שבת ליום ראשון.

הממשלה אישרה תקנות שעת חירום הקובעות הקלות נוספות במטרה להחזיר בהדרגה את המשק הישראלי לשגרה זהירה
בצל הקורונה. התקנות יכנסו לתוקפן בחצות הלילה שבין יום שבת ליום ראשון.

תוקף התקנות עד ה- 3.5. לאחר מועד זה ייבחנו הקלות נוספות בהתאם להמשך הירידה בהיקפי התחלואה.

התקנות מתירות מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה (״טייק אווי״), פתיחת מספרות ומכוני יופי, קוסמטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. עוד סוכם על עבודת מטפלים אשר יעבדו באופן יחידני או עם אנשים הגרים באותו משק הבית, ללא מגע, תוך שמירה על מרחק 2 מטרים, עטיית מסיכות וחיטוי בין מטופל למטופל.

פעילות העסקים הללו תהיה בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות לשם שמירה על בריאות הציבור.

עוד נקבע בישיבה כי יתבצע תיקון וכי תהיה חובה על חבישת מסכות גם במרחב הציבורי, החל מגיל 7 למעט מי שעוסק בספורט או מי שיש לו סיבה רפואית ואישור על כך. עוד יתוקן בהמשך בתיקון נפרד כי ינתן קנס בשל הפרת החובת של חבישת מסיכה כבר בפעם ראשונה.

בנוסף, הוחלט כי תבוצע אכיפה משמעותית על ידי מפקחים ברשויות המקומות, לשם פיקוח על עמידת העסקים בתנאים אלו, זאת, לנוכח החשש מעליה חדה במספר החולים המאומתים, הרחבת שרשראות ההדבקה וגלי התפרצות חדשים של נגיף הקורונה בישראל.

1. בבתי אוכל יותר איסוף מבית האוכל, בנוסף למשלוחים (טייק אווי)

– הכללים הנדרשים לשם שמירה על בריאות הציבור במסעדה: בבית האוכל לא יהיו מקומות ישיבה, בדלפק העסק תימצא מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על 2 מטרים בין הנמצאים במקום, תהיה הקפדה על כללי ההיגיינה לרבות חיטוי משטחים. העובדים במסעדה יעטו כפפות ויחבשו מסיכה, ייעשה ויסות כניסת מבקרים כך שבכל העת לא ישהו במקום יותר מ- 2 לקוחות לכל קופה רושמת ובבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר, לא ישהו מעל 4 לקוחות לכל קופה. כמו כן יותקן שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר בבית האוכל.

2. תותר פתיחה של כלל החנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים שישארו סגורים

– פתיחת החנות תיעשה בהתאם לשמירה קפדנית על הכללים להלן: בעל העסק או החנות יגיש לרשות המקומית לפני תחילת הפעלת החנות הצהרה חתומה לפייה יעמוד בתנאים המפורטים, המחזיק או המפעיל של החנות יסדיר ככל הניתן ביצוע מדידת חום לנכנסים לעסק ויתשאל את הנכנסים לגבי סימני מחלה, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, ימונה עובד אחראי על ענייני קורונה, תותקן מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, מפעיל המקום יקפיד על שמירת כללי היגיינה לרבות הקפדה על חיטוי משטחים, יישמר מרחק של 2 מטרים לפחות בין השוהים בחנות וכן תהיה הקפדה על מניעת התקהלות בכניסה לחנות, יסומנו מקומות לעמידת לקוחות במקום המיועד לתור לקופה על מנת לשמור על המרחק בין האנשים, יוצב שלט במקום בולט לעין לשמירה על המרחק כאמור, ייעשה ויסות כניסת מבקרים כך שבכל העת לא ישהו במקום יותר מ- 2 לקוחות לכל קופה רושמת ובבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר, לא ישהו מעל 4 לקוחות לכל קופה, יותקן שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר, המפעיל של המקום יקבע ויפעיל מנגנון להגבלת נכנסים לחנות.

3. תותר פתיחת מספרות, מכוני יופי וקוסמטיקה

– המספרות יעבדו על פי הכללים הבאים: בעל העסק יגיש הצהרה על עמידה בתנאים לרשות המקומית, בעל העסק יסדיר ככל הניתן ביצוע מדידת חום לנכנסים לעסק ויתשאל את הנכנסים לגבי סימני מחלה, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על שמירת כללי ההיגיינה לרבות הקפדה על חיטוי משטחים וחיטוי הכלים, הכיסא וכן כביסה של מגבות וחלוקים בין לקוח ללקוח, בעת הטיפול בלקוח יעטה העובד במספרה כפפות אותם יחליף בין לקוח ללקוח, בנוסף יחבוש מסיכה ומגן פנים בנוסף למסיכה המכסה את העיניים, יישמר מרחק של 2 מטרים בין השוהים במספרה ויוצב שלט לעניין זה, ייעשה ויסות כניסת לקוחות למספרה כך שלא ישהו בכל עת בתוך העסק לקוחות ביחס של יותר מ – 2 לקוחות לכל ספר, בנוסף בכל עת לא ישהו בעסק יותר מ – 4 לקוחות סך הכל ובעסק שגודלו מעל 75 מ"ר – לא יותר מ – 6 לקוחות, מעל 100 מ"ר – לא יותר מ- 8 לקוחות, יוצב שילוט במיקום בולט לעניין מספר הלקוחות המותר בעסק וייקבע מנגנון להגבלת מספר הנכנסים למקום.
 
4. תוגבר האכיפה של ההנחיות

– לשם הקפדה על הכללים שבתקנות ושמירה על בריאות הציבור תוגבר האכיפה כך שלרשימת הגורמים המוסמכים יתווספו מפקחים שהוסמכו על ידי מנהל רשות הטבע והגנים. למפקחים ברשויות המקומיות יוקנו סמכויות לאכוף את הכללים הקבועים בתקנות לרבות אכיפה בחנויות על בעל חנות שלא להכניס אדם שאינו חובש מסיכה.

עסק שיפר את הכללים חשוף לקנס של 2,000 ש"ח.

משרד הבריאות קורא לציבור להמשיך ולשמור על ההנחיות והוראות התקנות. שותפות הציבור תאפשר את המשך קיום השגרה בצל הקורונה.

הממשלה אישרה את תכנית הסיוע המורחבת לעצמאים ועסקים קטנים בסך 8 מיליארד שקל הכוללת:

1. מענק השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים קטנים בסך של 5.2 מיליארד שקל
מענק ייעודי לעסקים קטנים (עד מחזור של 20 מלש"ח), שמחזור המכירות שלהם נפגע משמעותית בחודשים מרץ-אפריל כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה במטרה לסייע בכיסוי ההוצאות הקבועות. המענק יינתן גם לעמותות שמוגדרות כמוסד ציבורי זכאי. המענק ישולם על-ידי רשות המסים החל מחודש מאי.

2. מענק סיוע ייעודי לעצמאים בסך של 2.8 מיליארד שקל
בהמשך לפעימה הראשונה ששולמה בחודש אפריל, יועבר מענק סיוע ייעודי מורחב לעצמאים שמחזור המכירות שלהם יירד בהיקף של 25% לפחות בחודשים מרץ-יוני. הזכאות הורחבה גם לשכירים בעלי שליטה ועצמאים בעלי הכנסה חייבת של עד 1 מיליון שקל בשנה. המענק יעמוד על 70% מההכנסה החייבת החודשית הממוצעת, ועד לסכום של 10,500 שקל. ניתן יהיה להגיש בקשות למענק דרך רשות המסים החל מהשבוע הראשון של חודש מאי.

היערכות המגזר הציבורי לעבודה במתכונת חירום בתקופת משבר נגיף הקורונה – תיקון:
בשל הארכת תוקף ההגבלות על כלל המשק ובמטרה להגדיל את היקף השירות הניתן לציבור תוך שמירה על בריאות העובדים, הנחתה הממשלה את המגזר הציבורי להיערך להחלת התו הסגול. הגופים במשרדי הממשלה והמגזר הציבורי יבחנו את הכשרת מרחבי העבודה בהתאם להנחיות הבריאותיות כך שתתאפשר הגעה של יותר עובדים למקומות העבודה.

הממשלה אישרה את תכנית הסיוע המפורטת להתמודדות המשק עם משבר הקורונה

כפי שקבע חוק היסוד, הגיש הערב שר האוצר לממשלה תכנית המפרטת את הוצאות הסיוע למשק לשנת 2020. ההוצאה בגין הקורונה בשנת 2020 צפויה להיות בהיקף של מעל 50 מיליארד ש"ח. גובה התכנית הכללית עומד על סך של 80 מיליארד שקל.
כזכור, תכנית הסיוע הכלכלי כוללת 4 רבדים: מענה מידי (בריאותי ואזרחי), רשת ביטחון סוציאלית, סיוע להמשכיות עסקים והאצה. הנתח שאושר כולל רכיבים מכל ארבעת הרבדים.
התכנית כוללת בין השאר כ-10 מיליארד שקל למשרד הבריאות, כ-3.8 מיליארד שקל לעצמאים, 2.3 מיליארד שקל בעבור מענק פסח, 2.25 מיליארד שקל לפתרונות אשראי, 2.6 מיליארד שקל הנחות בארנונה לעסקים ו-0.2 מיליארד שקל בעבור שיפור השירות לאזרח באמצעות דיגיטציה.
לאחר אישור התכנית בממשלה התכנית תונח על שולחן הכנסת. כל שינוי בתכנית בהיקף העולה על 15% יהיה כפוף לאישור של ועדת הכספים של הכנסת.

הממשלה אישרה את הצעת משרד האוצר להמשך מתן מענק ההסתגלות המיוחד לבני 67 ומעלה שאיבדו את מקום עבודתם בעקבות משבר הקורונה.
בהתאם לכך הוחלט על מענק נוסף בחודש מאי של עד 4000 שקלים למפוטרים מחודשים קודמים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ה’ מרחשון תשכ”ד בדבר חלב הקאמפאניעס אף שיש טעמים להקל ודאי שהוא רק במקום שליכא חלב ישראל שהוא תחת השגחת רבנים יראי ה’ אבל במקום שאיכא חלב ישראל שהוא בהשגחה וכדומה כל עניני חלב צריך להחמיר וכל שכן אלו שבבתיהם נזהרין לאכול רק מחלב ישראל שבהשגחה צריכין להזהר שהוא גם מחשש ענין נדרים, וממילא גם בהאספיטעלער המתנהגים במאכלי כשר שיש להם לתקן מה שאפשר להם בזה להשיג מאכלי חלב שבהשגחה כי בפה נוא יארק ליכא בזה שום דוחק. ולכל הפחות ישיגו מאכלי חלב שבהשגחה לאלו שנזהרין בזה בבתיהם ולא לכשל אותם חס ושלום שיאכלו שם מה שנזהרים שלא לאכול. נאום משה פיינשטיין

    ה’ מרחשון תשכ”ד

    בדבר חלב הקאמפאניעס אף שיש טעמים להקל ודאי שהוא רק במקום שליכא חלב ישראל שהוא תחת השגחת רבנים יראי ה’ אבל במקום שאיכא חלב ישראל שהוא בהשגחה וכדומה כל עניני חלב צריך להחמיר וכל שכן אלו שבבתיהם נזהרין לאכול רק מחלב ישראל שבהשגחה צריכין להזהר שהוא גם מחשש ענין נדרים, וממילא גם בהאספיטעלער המתנהגים במאכלי כשר שיש להם לתקן מה שאפשר להם בזה להשיג מאכלי חלב שבהשגחה כי בפה נוא יארק ליכא בזה שום דוחק. ולכל הפחות ישיגו מאכלי חלב שבהשגחה לאלו שנזהרין בזה בבתיהם ולא לכשל אותם חס ושלום שיאכלו שם מה שנזהרים שלא לאכול.

    נאום משה פיינשטיין

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב