הממשלה התכנסה ברמת הגולן והחליטה להקים יישובים חדשים

הממשלה התכנסה היום ברמת הגולן לדיון על הנושאים העומדים על הפרק. בדיון החליטה הממשלה להשקיע יותר ממיליארד ש״ח ברמת הגולן וגם לבנות 2 יישובים חדשים במקום

הממשלה התכנסה היום ברמת הגולן לדיון על הנושאים העומדים על הפרק. בדיון החליטה הממשלה להשקיע יותר ממיליארד ש״ח ברמת הגולן וגם לבנות 2 יישובים חדשים במקום.

על פי דיווחים מתוך ישיבת הממשלה, השרים גנץ וסער החליפו עקיצות.

גנץ אמר: "מפתח הישיבה אפשר לחשוב שההשקעה ברמת הגולן זה רק רעיון של תקווה חדשה, אולי של יש עתיד. אני רוצה להפתיע אתכם, גם כחול לבן תומכת בהתיישבות ברמת הגולן – זה לא קשור למפלגה זו או אחרת". סער השיב: "תקווה חדשה היחידה שדרשה והכניסה את זה להסכמים הקואליציוניים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר בפתח הישיבה: "ראשית, אני מבקש להודות לחברי קיבוץ מבוא חמה, קיבוץ של התק"ם מלפני כ-53 שנה, על האירוח החם של ישיבת הממשלה המיוחדת הזאת ושל חברי הממשלה.

"חברים", הוסיף בנט, "זה הרגע שלנו, זה הרגע של רמת הגולן. שילוב של נסיבות הביא אותנו היום להחלטה דרמטית של הממשלה להפנות משאבים רבים, כמיליארד שקלים, לחיזוק ההתיישבות ברמת הגולן."

בנט ציין כי "העובדה שממשל טראמפ הכיר בכך, והעובדה שממשל ביידן הבהיר שאין שינוי במדיניות הזאת, הן גם בעלות חשיבות. לאחר כעשר שנים של מלחמת אזרחים איומה בסוריה, כל בר-דעת בעולם מבין שעדיף רמה ישראלית שלווה, פורחת וירוקה על אלטרנטיבה אחרת."

בנט גילה כי הממשלה החליטה להקצות מעל מליארד שקל ברמת הגולן. "אנחנו מקימים שני ישובים חדשים ברמת הגולן – היישוב אסיף והיישוב מטר. אנחנו מגבירים פה את ההתיישבות. בשביל זה אנחנו מקצים משאבים רבים, ואני רוצה להודות לכל משרדי הממשלה. כמיליארד שקלים שיהפכו את הרמה למקום שטוב יותר לחיות בו. מתוך הכסף הזה, יותר מחצי מליארד לתכנון ודיור. 162 מיליון ש"ח לפיתוח אזורי – תיירות, תעשייה, מסחר, כל מה שמייצר כאן מקומות עבודה טובים. עוד 160 מליון ש"ח לשיפור איכות החיים – תחבורה, רפואה ובעוד מימדי חיים."

שר החוץ לפיד צייץ בטוויטר: "בוקר טוב מרמת הגולן. ממשלת ישראל בהחלטה חסרת תקדים לחיזוק רמת הגולן. השקעה של יותר ממיליארד ש״ח וקביעת יעד לאומי של הכפלת ההתיישבות ברמה. ממשלת ישראל עם הגולן."

עיקרי החלטת הממשלה

576 מיליון שקלים שיוקצו לטובת בינוי וכ7,300 יחידות דיור חדשות בתוך חמש שנים.
160 מיליון שקלים לפיתוח הגולן שיוקצו לשדרוג תשתיות, פיתוח הרפואה והשקעה בחינוך.
162 מיליון שקלים לפיתוח כלכלי שיוקצו לתשתיות תיירות ופיתוח תעשייה ועסקים.
השקעת ענק בפרויקטים לאנרגיות מתחדשות.

השר סער מסר:״עתיד ארץ ישראל בכלל ורמת הגולן בפרט יוכרע במעשים ולא בדיבורים. ההשקעה ברמת הגולן זאת קביעת העובדות בשטח שתבטיח את עתיד הגולן כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואת אחיזתנו בו לדורי דורות. הבאנו תקווה חדשה לגולן עם תכנית פיתוח נרחבת בעלת מימד היסטורי. אנחנו נקבע בשטח את ריבונות ישראל בגולן, עליה הוחלט לפני 40 שנה, לדורי דורות. נכפיל, תוך שנים ספירות את התיישבות בגולן״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *