"הממשלה צריכה לאפשר לבני הישיבות ולתשב"ר ללמוד בלי הפרעה"

"הבסיס המוסרי של הממשלה היא לאפשר לבני הישיבות ולתשב"ר ללמוד בלי הפרעה"

 

ח"כ הרב ישראל אייכלר אמר במליאת הכנסת: "בפרשת השבוע נאמר אנו למדים איך יעקב אבינו התכונן למפגש עם עשיו אחיו. "הלכה היא בידוע שעשיו שונא ליעקב". יעקב התכונן ב"דורון תפילה ומלחמה". עשיו בא עם 400 אנשי מלחמה להשמיד את יעקב, ואיך יצליח יעקב להילחם בעשיו וארבע מאות חייליו, כשלצידו רק האימהות והילדים? רק בכוח התורה (תרי"ג שמרתי) והתפילה.

"הבסיס המוסרי היחיד של הממשלה הזו, היא ההתחייבות של הליכוד וכחול לבן להסדיר את חוק בני הישיבות, שיוכלו להמשיך בלימוד תורה בארץ ישראל בשקט.

"עד עכשיו זה לא הוסדר בחוק. ולא רק זה, כחול לבן מצטרפת לכל הצעות החוק נגד היהדות, שמעלים המתייוונים כמו בימי בימי בית שני. הם יכולים לתרץ את זה בק"ן תירוצים פוליטיים, אבל זה לא מצדיק את קיום הממשלה".

ח"כ הרב אייכלר מחה נגד ההסתה:
"היום קם איווט ליברמן וקרא לארגוני הנשים למלחמה נגד יהדות התורה וש"ס, "התומכים ברוצחים", אם חלילה הרב יעקב אשר יו"ר וועדת החוקה יסדיר את החוק, שנועד להגן על הילדים.
לנו אין כוח להילחם נגד ההסתה של איווט ליברמן. אבל אנחנו יכולים לעשות מה שיעקב אבינו עשה: להתפלל: "הצילני נא מיד אחי מיד עשיו, פן יבוא והיכני אם על בנים".
"היום באו שוטרים והיכו אישה חרדית באוטובוס, בגלל שהמסכה שלה לא הייתה על האף בדיוק. מי שנתן לשוטרים סמכות להילחם נגד אזרחים, גרם לכך שהשפילו אותה והפילו אותה בצורה אכזרית ממש "פן יבוא והיכני אם על בנים". כזו אכזריות נגרמת מההסתה שקוראים לחרדים וליהדות התורה תומכי רוצחים ומתירים את דמם וכבודם.

 

"אין לנו נשק, להגנה עצמית. אנחנו כמו יעקב אבינו עם משפחות ברוכות ילדים ותפקידנו ללמוד תורה ולקיים מצוות.אבל הקדוש ברוך הוא יילחם לנו כמו שנאמר "השם ילחם לכם ואתם תחרישון". הוא הבטיח לנו "ושמתי את זרעך כחול הים אשר לא יספר מרוב". ובכך ננצח.

בסיום דבריו קרא ח"כ הרב אייכלר גם לליכוד וגם לכחול לבן: אם אתם הולכים לבחירות בזמן קורונה, משבר כלכלי, וסכנה איראנית, אתם פוגעים באזרחים. אף מפלגה לא תרוויח מכך. לכן אני מציע לכם להסתדר, ולקיים את מה שהבטחתם עבור לומדי התורה, ולהיות ממשלה שעושה טוב לאזרחים ולא ממשלה שעושה רע ליהודים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *