הממשלה אישרה את הסגר

הממשלה אישרה את מתווה הסגר החל מיום שישי בשעה 14 ולמשך שלושה שבועות. תתאפשר יציאה למרחק של עד 500 מטרים מהבית. מערכת החינוך תיסגר גם היא. בלחץ האוצר, חלק ממקומות העבודה יוכלו להמשיך ולעבוד. המסחר יהיה סגור וכך גם המלונות

הממשלה אישרה את מתווה הסגר החל מיום שישי בשעה 14 ולמשך שלושה שבועות. תתאפשר יציאה למרחק של עד 500 מטרים מהבית. מערכת החינוך תיסגר גם היא. בלחץ האוצר, חלק ממקומות העבודה יוכלו להמשיך ולעבוד. המסחר יהיה סגור וכך גם המלונות.

הממשלה אישרה כי מערכת החינוך תפעל עד יום שישי, ערב ראש השנה. נתב"ג יוחרג מהסגר אך ההחלטה בנושא ככל הנראה תתקבל רק מחר,

על פי המתווה המסתמן שצפוי להיות מאושר בזמן הקרוב, במגזר הציבורי יעבדו רק עובדים חיוניים ובמגזר הפרטי ירדו ל-30%. למרות התנגדותם של חלק מהשרים, הממשלה צפויה לאשר גם מגבלת תנועה של 500 מטרים ממקום המגורים.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי בשבועיים הראשונים של הסגר מערכת החינוך תהיה סגורה, אך כי יש לשקול בשבועיים שלאחריהם לאפשר פתיחת הגנים והכיתות הנמוכות. לצורך השגת מטרה זו, הוא ביקש מפרופ' גמזו לקבוע את הקריטריונים והיעדים הרלוונטים. בדיון על ההשפעות הכלכליות של הסגר, אמר נתניהו: "צריך לתת סגר כללי בשבועיים הראשונים – שבועיים אנטיביוטיקה, ואז להקל"

השר איציק שמולי הביע התנגדות לסגר מלא אך ראש הממשלה התפרץ עליו בתגובה:"מה אתה מציע?! תגיד מה אתה מציע! יש כאן החלטות קשות שצריך לקבל והן לא פופולריות? תהיו מנהיגים. אתה לא רוצה שנעשה כלום?!

שמולי בתגובה: "אני מציע לאזן בצורה טובה יותר בין הבריאות והכלכלה ולהכות חזק יותר במוקדי התחלואה ולא בכולם. ללכת על משהו שדומה יותר ל'ריסון מהודק'; חייבים גם להחריג את הגיל הרך שאין בו כמעט תחלואה, לתת ודאות לבעלי העסקים על מנגנון הפיצוי, ובמקום מודל הח"לת לעבור לסבסוד שכר".

במסגרת הסגר, תצומצם ההגעה למקומות עבודה ל-30% או עד 10 אנשים לפי הגבוה מביניהם, סגירת בתי מלון, סגירת מקומות בילוי ומסעדות אך עם אפשרות למשלוחים או טייק אווי בלבד.

כמו כן, תיאסר היציאה עד 500 מטר מהבית ופעילות התחבורה הציבורית תצומצם באופן הדרגתי עד לשיתוקה כמעט באופן מוחלט, למעט הגעה וחזרה של עובדים למקומות עבודה חיוניים ומקומות עבודה שפעולתם מותרת.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *