המסמך החדש שמגדיר את החולים הקשים בקורונה

לאחר שבשבוע שעבר חשפה רופאה בכירה ב'איכלוב' כי  מספר החולים הקשים נמוך בהרבה, משרד הבריאות שלח אמש (ראשון) לבתי החולים בארץ עדכון רשמי המנחה כיצד להגדיר חולי קורונה בישראל

לאחר שבשבוע שעבר חשפה רופאה בכירה ב'איכלוב' כי  מספר החולים הקשים נמוך בהרבה, משרד הבריאות שלח אמש (ראשון) לבתי החולים בארץ עדכון רשמי המנחה כיצד להגדיר חולי קורונה בישראל. "המטרה היא ליצור אחידות הגדרות בתוך בתי החולים", נכתב.

על פי המסמך, חולה קורונה במצב קל יוגדר כאשר יופיעו סימפטומים של חום, שיעול, חולשה, אובדן טעם וריח. חולה בינוני יוגדר כאשר תתקבל אבחנה קלינית או רנטגנית של דלקת ריאות הנגרמת כתוצאה מהנגיף. חולה במצב קשה יזוהה כאשר קצב נשימותיו יהיה מעל 30 לדקה וכן ריווי חמצן בדם של 93% ומטה.

 קטגוריה רביעית – אחת מעל קשה שנקראת כעת "קריטי/מונשם". על פי המסמך המעודכן, חולה מונשם/קריטי הוא חולה אשר זקוק לתמיכה נשימתית ובעל פגיעה קשה בתפקוד מערכתי: הלם, פגיעה לבבית, פגיעה כבדית או פגיעה כלייתית.

"ההגדרה הנוכחית מבוססת על ההגדרות מטעם ארגון הבריאות העולמי ומאמרי סקירה בעיתונים מובילים בעולם", נכתב במסמך ששוגר למנהלי בתי החולים. "הגדרה מוסדרת תאפשר לבצע ניתוב מותאם של מאושפזים ומשאבים על בסיס העומסים והצרכים המדויקים בבתי החולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *