המספרים הקשים של הקורונה מארה"ב, והתרופה של טראמפ

ביממה האחרונה נהרגו בארצות הברית 1,536 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה – כך עולה הלילה (רביעי) ממעקב של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ל-91,845, ומתקרב ל100 אלף .

ביממה האחרונה נהרגו בארצות הברית 1,536 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה – כך עולה הלילה (רביעי) ממעקב של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

בעקבות המשך התפשטות הנגיף, בארצות הברית, קנדה ומקסיקו האריכו את סגירת הגבולות המשותפים לנסיעות לא חיניות עד 21 ביוני בשל המגיפה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר שהמספר הגבוה של הנדבקים בארה"ב הוא "אות של כבוד" כי המשמעות היא שבודקים יותר אנשים. הוא הוסיף כי "כשאומרים שאנחנו מובילים במספר המקרים, זה בגלל שאנחנו עושים יותר בדיקות מכל אחד אחר. אני רואה בזה אות של כבוד". יותר מ-1.5 מיליון בני אדם נדבקו בקורונה בארה"ב וכ-92 אלף איש מתו מהנגיף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף השבוע(יום ב') כי זה שבוע וחצי שהוא נוטל את התרופה הידרוקסיכלורוקווין, אותה תרופה למלריה שבחודשים האחרונים הוא מקדם את הרעיון שהיא יעילה נגד נגיף הקורונה. זאת, אף שבפועל יעילותה נגד הווירוס הזה לא הוכחה ואף יש חשש מתופעות הלוואי שהיא עלולה לגרום.

טראמפ, סיפר לעיתונאים כי הוא נוטל כדור אחד ביום, ונוסף על כך נוטל תוסף אבץ. הוא נוטל את התרופה כדי להפחית את התסמינים שמהם יסבול אם יידבק בנגיף.

טראמפ טוען כי יש סיכוי טוב מאוד שלהידרוקסיכלורוקווין יש השפעה, והוסיף: "מה כבר יש להפסיד". עוד אמר: "התחלתי לקחת אותה, כי אני חושב שהיא טובה. שמעתי הרבה סיפורים טובים".

מנהל התרופות של ארה"ב הזהיר בחודש שעבר אנשי בריאות כי אין להשתמש בהידרוקסיכלורוקווין מחוץ לבתי חולים או שלא במסגרת מחקרית, וזאת בשל תופעות הלוואי האפשריות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *