"המצב מטריד, בוחנים אפשרות להדק את ההגבלות"

קבינט הקורונה יתכנס מחר בחמש וחצי על רקע העליה בנתוני התחלואה. בקבינט מודאגים מקצב העליה בחולים הקשים שהכפיל את עצמו בעשרת הימים האחרונים.

קבינט הקורונה יתכנס מחר בחמש וחצי על רקע העליה בנתוני התחלואה. בקבינט מודאגים מקצב העליה בחולים הקשים שהכפיל את עצמו בעשרת הימים האחרונים.

פרופסור נחמן אש אמר הערב (שני) כי במשרד בוחנים האם להדק את התו הירוק , "אנחנו בוחנים, לאור המצב והעלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה שהוא יחסית גבוה, האם צריך לבצע צעדים נוספים כדי למתן את ההדבקות ולצמצם את התחלואה", אמר אש בתדרוך היומי על מצב הקורונה.

"הצעדים הבאים שאנחנו בוחנים הם הידוק התו הירוק ואפשרויות נוספות ככל הניתן, מבלי לפגוע בפעילות המשק בהתאם לקביעת הקבינט", אמר פרופ' אש. "שיתוף הפעולה של כולנו ימנע נקיטת צעדים מחמירים יותר", הוסיף. מחר בשעה 17:30 צפוי להתכנס קבינט הקורונה, והשרים ידונו בהצעות משרד הבריאות לצעדים נוספים.

על פתיחת שנת הלימודים בסוף החודש, אמר פרופ' אש כי עדיין לא נקבע המתווה שיאפשר זאת. "הצוותים עדיין יושבים, בעיקר על מתווה הבידודים במערכת החינוך", הסביר. "אם יש בכיתה ילד מאומת, האם כל הכיתה יוצאת לבידוד או שיהיה מתווה אחר שכרוך בביצוע בדיקות מהירות? כרגע יושבים על המתווים האלה כדי לראות מה מבחינתנו נכון וראוי. זה יגובש בימים הקרובים".

פרופ' אש הוסיף כי "פתיחת שנת הלימודים החרדית בעוד פחות משבוע – זו נקודת ציון שמבחינתנו מחייבת חשיבה והיערכות כדי לצמצם הדבקות. אנחנו בוחנים את מה שנכון לעשות כרגע, גם במגזר החרדי נפעל בהתאם למתווה החינוך – פתיחה של שנת הלימודים ללא קפסולות ומגבלות, עם מסכות בחללים סגורים". הוא הוסיף כי "במקומות שבהם תהיה עלייה בתחלואה יהיה צמצום של הכיתות, ונשתמש יותר בבדיקות כדי לאתר את התחלואה ולבדוק תלמידים שיוצאים לבידוד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *