המשא ומתן החל: האוקראינים דורשים הפסקת אש

הנושאים שעומדים על הפרק בשיחות המשא ומתן: הפסקת אש מיידית, שביתת נשק ויצירת מסדרונות הומניטריים לפינוי אזרחים ממקומות שנהרסו או שמופגזים כל הזמן

בשעה זו התחדשו השיחות להפסקת אש בין נציגי אוקראינה ורוסיה בבלארוס, אך לא נראה שמי מהצדדים תולה בהן תקוות גדולות.

הנושאים שעומדים על הפרק בשיחות המשא ומתן: הפסקת אש מיידית, שביתת נשק ויצירת מסדרונות הומניטריים לפינוי אזרחים ממקומות שנהרסו או שמופגזים כל הזמן.

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי כבר הצהיר שהשיחות יהיו בבחינת "בזבוז זמן" כל עוד המתקפות הרוסיות נגד ארצו נמשכות, אך שלח בכל זאת את נציגיו לבלארוס.

הנשיא ולדימיר פוטין איים כי אם קייב "תעכב" את המגעים – הוא רק יוסיף דרישות לרשימה שלו, הכוללת בין היתר את פירוזה מנשק של אוקראינה והפיכתה לניטרלית בעימות שבין רוסיה למערב.

יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אומר הבוקר (חמישי) כי מובנת לו לחלוטין הבעייתיות שבה נמצאת ישראל. בראיון לאולפן ynet "מבינים לגמרי את המצב של מדינת ישראל מול סוריה, אנחנו יודעים מה קורה שם".

לדבריו, במקום שבו הוא שוהה עם הנשיא זלנסקי בקייב עבר לילה שקט יחסית, בניגוד למצב באזורים אחרים באוקראינה הבוקר. הוא הוסיף כי עד נהרגו 400 אזרחים אוקראינים וכ-2,000 נפצעו: "המצב הכי קשה הוא בחרקוב ומריאופול. שם יש פגיעה קשה בתשתיות. המצב שם מידרדר אבל לא מדברים על אסון הומניטרי".

לדבריו, "הרוסים הביאו הרבה כלים והיא פשוט נתקעה. זו טעות צבאית טיפשית. בנוסף יש מלחמת פרטיזנית וגם פיצוץ גשרים. אז הם פשוט טכנית כרגע נתקעו".

– למה אין הנחיה לתקוף את השיירה הזאת?

"יש טקטיקה במלחמה, אי אפשר לעשות כל מה שרוצים. מנהלים מבצעים נקודתיים. הם משתלטים על אזור מסוים, ולשם מופנים הכוחות".
– אתם מתכוננים למצור אפשרי וארוך על קייב?

"כמובן, אנחנו מוכנים כבר. אתמול הצלחנו להדוף את הכוחות הרוסיים מחלק אחד והיום הם מנסים לתקוף גם מכיוון צפון קייב. מחכות להם הפתעות רבות".

– לגבי המו"מ מול הרוסים שמתחדש היום: אתם מגיעים לשם כדי באמת לנסות להפסיק את האש?

"אנחנו לא קוראים לזה מו"מ. זו התייעצות. העמדה הרוסית מתרככת עם הזמן. לפחות הם כבר לא מדברים על ניאו-נאצים, לא מדברים על פירוזה של אוקראינה. אבל אנחנו לא בונים כל כך על המו"מ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *