היועצת הבכירה של בנט חושפת סודות כמוסים

חודש וחצי אחרי שעזבה את הלשכה שמרית מאיר מדברת בפעם הראשונה. בריאיון בלעדי לנדב איל, שיפורסם מחר במוסף "7 ימים", משרטטת היועצת המדינית את עלייתה והתרסקותה של ממשלת השינוי ופותחת פה על התככים בלשכה.

חודש וחצי אחרי שעזבה את הלשכה שמרית מאיר מדברת בפעם הראשונה. בריאיון בלעדי לנדב איל, שיפורסם מחר במוסף "7 ימים", משרטטת היועצת המדינית את עלייתה והתרסקותה של ממשלת השינוי ופותחת פה על התככים בלשכה.

שמרית מאיר מספרת בראיון לידיעות אחרונות על פרישת סילמן: פרישת סילמן היא הרגע בו החל להתגלגל כדור השלג שנגמר בקריסת הממשלה. מאיר בישרה על כך לבנט בשיחת טלפון מארצות הברית. "הערתי אותו בשש בבוקר ואמרתי לו – סילמן פרשה… זה השלב שבו הכל התחיל להידרדר, ללכת Downhill לגמרי.

שמרית מאיר מספרת לנדב איל בידיעות על הקשר בין שקד לבנט: "אני חושבת שהם לא קרובים כבר כמה שנים טובות מאוד. הרבה לפניי. היא העדיפה להיות שרת הפנים מאשר להסתכן באחוז חסימה… אני חושבת שכולנו מכירים את הסקרים. אין לה (מנדטים), להפך, היא גורעת… בסופו של דבר שקד איימה על בנט משך חודשים באקדח ריק מכדורים".

שמרית מאיר מתארת על התככים בלשכת בנט: "זו ליבת האירוע. כי נאמנות היא דבר חשוב מאוד. ערכית, אבל לפוליטיקאי היא גם כלי עבודה. זו באמת תופעה שחורגת מהטבעי. הרי לא יכול להיות שסביב מישהו אחד יהיו כל כך הרבה מופעי בוגדנות ותקיעות סכין בגב"

שמרית מאיר מספרת בראיון לידיעות מה קרה בתקופה שרע"מ החליטה להשעות את החברות בקואליציה:"כולם ממתינים למוצא פיה של מועצת השורא באותו לילה, יאיר לפיד שולח בהיסטריה את נעמה שולץ (מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי) לכפר־קאסם עם צ'ק פתוח. אמרתי לבנט, אתה חייב לחדול את זה. הממשלה הזאת תיצבע בצבעים של כניעה לערבים. סחטנות וכניעה – ואנחנו עדיין בתוך גל טרור".

שמרית מאיר מספרת בידיעות על התקופה האחרונה של הממשלה:,נסמכים על המשותפת ומשחדים את רע"מ ואחר כך גם את זועבי. אני ידעתי שזה יתחיל להתפורר מהערבים… זאת הייתה תוכנית מטומטמת. דילים כדי להעביר חוקים. הם הזניחו את העובדה שיש ציבור, ושמרחב הלגיטימיות של הממשלה הזאת, שהייתה מהקיצון־עד־הקיצון, מהלאומן היהודי עד הלאומן הערבי, נשחק בשני הקצוות והתפורר".

בריאיון מגלה מאיר כי בנט תכנן להסתמך על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, על אחמד טיבי ואוסמה סעדי, כדי שממשלתו תשרוד. היא אומרת שזו ההחלטה שהעכירה את יחסיהם ולבסוף הובילה להתפטרותה. היא התנגדה לכך נחרצות והזהירה אותו כי תוצאת התוכנית תהיה החלפתו בידי לפיד – ואולי עליית נתניהו.
את יחסי העבודה בינה לבין בנט, שהחלו קצת לפני הקמת הממשלה, היא מגדירה כ"שותפות": "בנט מכנה את זה 'ג'ק באואר', שאני לוחשת לו באוזנייה". באופן כללי לגבי תפקודו, ליש לה הרבה מילים טובות. "זה ההבדל בין התכתבות כל הזמן עם כאן ועכשיו, תגובתיות לכל דבר, התנהלות שמאד אפיינה אותו באפיזודות פוליטיות קודמות שלו – אל מול עקביות ובגרות, סט מסרים והתנהלות מתונה ואחראית – שהוא הדגים בצורה יפה במשך כמה חודשים טובים".

"כשהוא טוב, הוא הכי טוב", היא אומרת, ויש לה דוגמאות. נניח מערכת ההגנה מפני רקטות באמצעות לייזר. "הלייזר. זה מורשת. הוא ננעל על הלייזר. הוא רוצה לייזר. ואז הוא משגע את כולם עם הלייזר. בלילה הוא לייזר. בוקר טוב, לייזר". במערכת הביטחון תדרכו שזה שטויות.
"הם אומרים שהוא הוזה, חולם, לא יהיה ניסוי לפני סוף השנה, מקדים את זמנו וכולם בטלוויזיות חוזרים על זה. והנה יש ניסוי בלייזר – ואתה תראה שזה לא הסוף".

פרישת סילמן היא הרגע בו החל להתגלגל כדור השלג שנגמר בקריסת הממשלה. מאיר בישרה על כך לבנט בשיחת טלפון מארצות הברית. "הערתי אותו בשש בבוקר ואמרתי לו – סילמן פרשה".
מה הוא אומר לך?
"לא כל כך הרבה. אין מה להגיד. זה השלב שבו הכל התחיל להידרדר, ללכת Downhill לגמרי…".
חברי מפלגתו של ראש הממשלה, היא אומרת, "נכנסו ללשכה ובחסות הנטישה הם שמו לו אקדח על השולחן".
מי זה "הם"?
"'הם' זה החבורה מימינה. בסדר? שמו לו אקדח על השולחן".
אני אגיד: הם זה אורבך, אביר קארה, איילת שקד.
"איילת. כן. כל אחד מהם היה יכול להיות הנוטש הבא. זה הסיפור. סחטנות".

על שרת הפנים שקד ויחסיה עם בנט אומרת מאיר: "אני חושבת שהם לא קרובים כבר כמה שנים טובות מאוד. הרבה לפניי. היא העדיפה להיות שרת הפנים מאשר להסתכן באחוז חסימה… אני חושבת שכולנו מכירים את הסקרים. אין לה (מנדטים), להפך, היא גורעת… בסופו של דבר שקד איימה על בנט משך חודשים באקדח ריק מכדורים".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צודקת איילת צריכה לעוף ,

    איילת צריכה לעוף כמה שיותר מהר ביחד עם שלומית מלמד

    יוסי |
    הגב