המשטרה ממליצה להעמיד לדין את גל הירש

לאחר חקירה שנמשכה תקופה ארוכה קובעים במשטרה כי קיימת תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס בהיקפים של מיליוני שקלים על ידי הירש ואחרים

משטרת ישראל ורשות המיסים סיימו את החקירה הנרחבת שנערכה בעניינה של קבוצת "דיפנסיב שילד", ובמסגרתה נחשדו מנהלי הקבוצה, ובהם תא"ל (מיל') גל הירש ועודד שכנאי בשורה של עבירות.

בסיום החקירה קבעה המשטרה כי נגד עודד שכנאי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, שימוש במסמך מזויף והלבנת הון, בנוגע לדיווחים שמסר למוסדות פיננסיים בחו"ל באשר למקור הכסף שהועבר מגיאורגיה.

כמו כן, התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס בהיקפים משמעותיים של מיליוני שקלים נגד עודד שכנאי, גל הירש ואחרים מקבוצת דיפנסיב שילד וחברות קשורות.

באשר לחשדות למתן שוחד לשר ההגנה הגיאורגי לשעבר, לא התבססה תשתית ראייתית מספיקה לגיבוש העבירות.

נציין כי החקירה עסקה בחשדות לביצוע עבירות של מתן שוחד לשר ההגנה הגיאורגי לשעבר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס הכנסה, בנוגע לפעילותם בגיאורגיה של אנשי קבוצת דיפנסיב שילד – עודד שכנאי, גל הירש ושורת חשודים נוספים.

החשדות עסקו במכרזים שהקבוצה זכתה בהם בגיאורגיה בשווי של עשרות מיליוני שקלים במהלך השנים 2009-2007, ובקשר לפעולות שנעשו במטרה לקדם אינטרסים עסקיים הנוגעים לתחום עיסוקה של קבוצת דיפנסיב שילד.

החקירה נפתחה באוקטובר 2015 בעקבות ממצאי צוות הבדיקה המיוחד שמינה היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין וכלל נציגים מהפרקליטות, מחלקת ייעוץ וחקיקה והרשות לאיסור הלבנת הון (צוות הבדיקה לא כלל נציגי משטרה, שכן בעת פתיחת הבדיקה היה גל הירש מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה).

ממצאי החקירה העלו, בין היתר, כי סכומי עתק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הועברו ממשרד ההגנה הגיאורגי לחשבונות בנק ישראלים וזרים שקשורים לאנשי קבוצת דיפנסיב שילד, תוך הטעייה לכאורה של מוסדות פיננסיים זרים, שסירבו לקבל כסף שמקורו בעסקאות ביטחוניות בגיאורגיה. כן עלה כי נמסרו דיווחים כוזבים והוצגו מסמכים מזויפים למוסדות הפיננסיים הזרים באשר למקור הכסף.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מיסוי וכלכלה לצורך בחינתו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *