המשטרה מסרבת להחזיר פלאפון לעיתונאית: "מכיל ראיות על פרשת רצח שקשורה לשובו בנים"

במהלך העבודה על הסדרה שעוסקת בפרשת היעלמותם של הנערים, נגנב הנייד של התחקירנית ואותר בבני ברק • בימים אלה הוא מוחזק בידי המשטרה, שמסרבת להחזיר אותו לבעלים

ב"כאן 11" שורה מיני סדרת דוקו בשם "רב הנסתר", שגוללה את סיפורה של קהילת שובו בנים. בתחקיר הובא סיפורם של פרשת היעלמותו של ניסים שטרית שנעדר מ-1986. השנייה – גבר בן 40 שנמצא ב-1990, חבול קשות וללא רוח חיים ביער בירושלים.

יוצרת הסדרה, העיתונאית שני חזיזה, סיפרה בריאיון ל-N12, כי התחקיר העלה קשר לכאורה למשמרות הצניעות של קהילת "שובו בנים", של הרב ברלנד. "בשנות ה-80 וה-90 משמרות הצניעות בירושלים היה משהו רווח. העדויות שהבאנו והממצאים מובילים לכך שמי שעומד מאחורי שני המקרים זו משמרת הצניעות מקהילת החסידים שובו בנים".

התחקיר על שובו בנים

"במהלך אותה פגישה בין יוצרי הסדרה למשטרה, המשטרה ביקשה פרטים והסבירה שהיא עושה מאמצים", אומרת חזיזה. בפברואר האחרון פורסם שהמשטרה פתחה בבדיקה.

"אחרי שידור הסדרה, בימ"ר ירושלים ביקשו עזרה, והעברנו להם את החומרים. עשינו כל מה שאנחנו יכולים לעשות", מספרת היוצרת. "כל מה שלא פוגע במקורות ובעבודה העיתונאית העתידית – עבר אליהם". באחד המקרים, היא מתארת, "אמרנו שיש חומרים שאנחנו לא מוכנים לתת, בכפוף לחיסיון מקורות".

משי זהב שעבד במשמרת הצניעות מופיע בסדרה

לקראת סוף העבודה על הסדרה, נעלם הטלפון הנייד של חזיזה. "אני עד היום לא יכולה להגיד לך אם איבדתי אותו או שהוא נגנב", היא מספרת. "אחרי שלא מצאתי אותו, הפעלתי את השירות שמאפשר לאתר את מיקום הטלפון – הוא היה בבני ברק. זה הדליק אצלי נורות אדומות".

היא החליטה בעצת חוקר פרטי להגיש תלונה במשטרה על גניבת הטלפון. "התלונה נסגרה מחוסר עניין לציבור", היא מופיעה, "למרות שאמרתי שיש בו חומרים רגישים שקשורים לפרשיית רצח". אחרי כמה חודשים קיבלה חזיזה טלפון שבו התבשרה שהאבידה נמצאה. "המשטרה אמרה שתחזיר לי אותו. אחרי זמן מה דרשתי לקבל אותו. התקשר אליי חוקר ימ"ר ירושלים ואמר שהטלפון אצלו: 'אבל אנחנו רוצים שתחתמי על צו שמאפשר לנו לפרוץ אותו'".

"בימים אלה אנחנו נלחמים כדי להחזיר את הטלפון שנמצא בידי המשטרה", היא אומרת ומגלה כי בטלפון יש חומרים חסויים על הרצח שלא פורסמו "בימ"ר ירושלים טוענים שהוא שמור בכספת. שהם מבינים אותי, שאני שומרת על המקורות שלי, אבל שלנגד עיניהם הם רואים אפשרות לפתור פרשת רצח. ארגון העיתונאים מעורב, ובמידת הצורך נפנה לערכאות משפטיות".

השאלה הנשאלת, האם המשטרה לכאורה רוצה להעלים ראיות על פרשה שקשורה בעקיפין אליה או שרוצה לנקות את אחד האשמים ברצח? כמובן, לכאורה, לכאורה.

התמונות בכתבה אינם בהכרח קשורים לתוכן הכתבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *