המשנה ליועמ"ש דינה זילבר שוב מתערבת בהפרדה המגדרית בציבור החרדי

אחרי ששמה נקשר לא מעט עם הציבור החרדי בעניין קיום אירועים בהפרדה, דינה זילבר עשתה זאת גם היום. המשנה ליועמ"ש הודיעה כי "ניתן לקיים קורסים בהפרדה לנהיגה מונעת"

אחרי ההיתר של המשנה לקיום קורס משפיעים בשירות המדינה בנפרד עכשיו גם קורס רענון נהיגה. כזכור בשנים האחרונות מונתה המשנה ליועמ"ש דינה זילבר כאחראית הצוות למניעת הדרת נשים. דבר זה גרם למניעת אירועים רבים לציבור החרדי בנפרד בטענה של הדרת נשים. הדברים הגיעו לשיא בביטול מופע של חב"ד בכיכר מלכי ישראל בתל אביב שאושר אחרי עתירה לביהמ"ש אך באופן חד פעמי. כך גם אירוע לגברים בלבד בחיפה עם מרדכי בן דוד ומוטי שטיימנץ בוטל עקב הנחיות המשנה שאוסרות כל הדרת נשים.

אולם בעוד אירועי מוזיקה אנשים פשוט נמנעו מללכת או הלכו למקומות פרטיים בשנה האחרונה התווסף איסור חדש. מניעת קורסים של נהיגה מונעת ורענון נהיגה בהפרדה. כידוע מי שעובר מספר עבירות תנועה מחוייב בקיום קורס זה ולא רשיונו ישלל בנוסף אחרי מספר שנים של רישיון חובה לקיים קורס רענון נהיגה. במשך השנים היה ניתן לקיים קורסים אלו בהפרדה בבני ברק . אולם בשנה האחרונה הגיעו תלונות ללשכת המשנה ליועמ"ש דינה זילבר והיא קבעה שלא ניתן לקיים קורסים כאלה בטענה של הדרת נשים.

אזרחים חרדים רבים נותרו חסרי מענה ופנו בבקשת עזרה לארגון בצלמו. ארגון בצלמו הפנה תלונה זו ללשכת המשנה ליועמ"ש דינה זילבר ובו ציין שאין מדובר במניעת קורסים מעורבים אלא בגזילת כבשת הרש קורס אחד בודד ברחבי הארץ בבני ברק לגברים בלבד. בנוסף הוא ציין שבעוד אירועי מוזיקה ותרבות ניתן לוותר כאן אדם מפסיד את רשיונו ואת משלח ידיו עקב שמירה על אמונתו.

במכתב תשובה שנשלח היום לארגון בצלמו נכתב שאכן קיום הקורס בהפרדה מהווה הדרת נשים ואינו עונה על המקרים החריגים בהם מותר הדרת נשים (כמו תפילה או חופי הים ) יחד עם זאת המשנה מבינה את הדבר ומציעה פיתרון חלופי. קבוצת נהגים יכולה להתאגד ולפנות למשרד התחבורה ואז יהיה ניתן לעשות קורס בהפרדה למרות שמדובר שוב כמובן בקורס ממשלתי.

מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מברכים על הפיתרון שהוצע, לדעתינו קיום קורס נפרד באופן רשמי אינו מהווה כל הדרה אולם בוודאי שעדיף פיתרון זה ממניעת כל אישור לקורסים בנפרד. ארגון בצלמו ימשיך לעמוד על המשמר שלא ייפגעו זכויות החרדים לחיות כאורח חייהם ואמונתם וקורה לכל הח"כים והשרים החרדים לפעול עם כינון הממשלה החדשה לחוקק חוק בו יקבע שבמקום שאורח חיים דתי אינו מאפשר אירוע מעורב זה אינו הדרת נשים ובכך ימנע כל הסבל הנורא ויילקחו הסמכויות מהייעוץ המשפטי."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *