המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: יכול להיות שיהיו עדיין תוצאות של ההתפרצות הגדולה בבני ברק ואז נראה עלייה במספר המתים"

"אנחנו יודעים שבבני ברק יש שיעור תחלואה גבוה. אפשר להגיד שעל כל חולה שגילינו יש עוד חולה אחד"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' גרוטו בראיון לYNET אומר כי: "אפשר להגיד שדי הצלחנו בשלב הבלימה, עכשיו חשוב לראות שאנחנו לא מפספסים את זה, ולכן צריך קודם להמשיך במהלך הפסח בפעילות הסגר".

יחד עם זאת פרופ' גרוטו עדיין עם רוח פסימית לגבי העיר בני ברק:

"כרגע אנחנו יכולים להגיד. יכול להיות שיהיו עדיין תוצאות של ההתפרצות הגדולה בבני ברק שנראה אותה בעוד כמה ימים, ואז נראה עלייה במספר המתים".

לגבי תכנית היציאה ממשבר הקורונה אומר פרופ' גרוטו:

"יש הרבה מאוד חשיבה בנושא הזה. יש כמה דברים שמוסכמים על ידי כולם – שנצטרך להשתמש במסכות במשך הרבה זמן, שנצטרך לעשות בדיקות במשך הרבה זמן ונצטרך לשמור על הקפדה במרחב הציבורי – היגיינה, מרחק של 2 מטר וכו'".

זה מספר ימים שרואים ירידה משמעותית במספר הבדיקות למרות הבטחת נתניהו להעלותן:

"יש קשיים שלא תלויים בנו, בעיקר ביכולת האספקה של חומרים למיניהם, ובאמת הרבה פעמים קורות כל מיני תקלות בדרך שלא תלויות בנו ולא במי שעושה את הרכש. אבל סך הכל אנחנו כן מתקדמים, אנחנו מוסיפים עוד מקומות שעושים בדיקה, אם זה מכון ויצמן, אוניברסיטת תל אביב, המכון הביולוגי, אז אנחנו כבר נגיע למספרים יותר גדולים".

הפרופ' התייחס לגבי ביטול בדיקות הסקר לקורונה בבני ברק:

"הן לא יתקיימו כי הסיבה העיקרית שאין צורך. בבני ברק אני יודע מה המצב, אנחנו רוצים לבדוק במקומות אחרים. בסך הכל אנחנו יודעים שבבני ברק יש שיעור תחלואה גבוה. אפשר להגיד שעל כל חולה שגילינו יש עוד חולה אחד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *