המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "ישנה אופטימיות זהירה"

האם לאחר הפסח הילדים יחזרו ללימודים?

משנה למנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור איתמר גרוטו, בראיון הבוקר לYNET התייחס להצלחה שמסתמנת כרגע בחסדי ה' בבלימת הנגיף:

"ישנה אופטימיות זהירה, קצב עליית החולים הקשים הוא מתון יחסית ופחות חמור ממה שחששנו. הדבר אומר שהצעדים שננקטו עד עכשיו מצליחים. יחד עם זאת, אסור כרגע לוותר. יש לנו את חג הפסח ואנו חייבים להישמע להנחיות – לא לצאת מהבית אלא לפעולות שהוגדרו חיוניות, וזה מה שיאכף במסגרת הסגר. כמו כן יש לעטות מסכות בעת שהייה במרחב הציבורי. זו אינה המלצה, זו חובה. אנו עובדים כעת על צו בנושא שיאפשר למשטרה לאכוף את ההנחיה".

פרופ' גרוטו נשאל האם ניתן כבר לומר שבלמנו את המגיפה:

"אנחנו בהחלט מצליחים כרגע בבלימה, אבל שב ומדגיש שאם נפגין שאננות, אנו עלולים למצוא עצמנו בגל חדש של מקרי הדבקה. חשוב מאוד שבשבוע הקרוב נקפיד ביתר שאת על הכללים. אנחנו כל הזמן חושבים על המשך המאבק".

ובמבט לאחר חג הפסח האם יהיה שינוי בהתנהלות הציבורית?

"עדיין לא גיבשנו תוכנית. יש מי שעובד על זה – המל"ל יחד עם ראש הממשלה. אני מעריך שכן יהיה שינוי מסויים, אבל לא יכול לעמוד על פרטיו. צריך לעקוב אחרי מה שקורה בעולם, ללמוד ממה שהיה בסין ולהחליט בהתאם".

מה לגבי החזרה ללימודים?

"אנחנו בהחלט חושבים על זה. זו תשתית שצריכה לתמוך את המשק, ולאפשר להורים לחזור לעבוד. מהסיבה הזו מערכת החינוך תקבל עדיפות בהתייחסות. אני לא רוצה להתחייב כיוון שזו לא החלטה שלי אלא של הממשלה. בכל החלטה מהסוג הזה קיים סיכון ובסוף צריך לבחון את התועלת שבמהלך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *