המשפטן אלן דרשוביץ מטיל פצצה: "טראמפ ינצח בתביעה"

"אני חושב שטראמפ ינצח בתביעה בפנסילבניה… כלומר התביעה המאתגרת את פתקי ההצבעה שהוגשו לפני תום יום הבחירות, אך לא התקבלו אלא לאחר יום הבחירות", אמר דרשוביץ

עורך הדין החוקתי אלן דרשוביץ מאמין כי הנשיא טראמפ יגיע לניצחון בתביעה בפנסילבניה אשר ממוקדת נגד הארכת מועד ההצבעה ובעד עצירת ספירת הקולות ביום ה-3 בנובמבר 2020. דבר שיעניק לנשיא בפועל את הניצחון במדינה. כך מדווח האתר היברו ניוז.

דרשוביץ הסביר לחדשות ברייטברט ביום שישי כי הסיבה היא פשוטה: בית המשפט העליון בפנסילבניה יישם חוק בחירות שלא אושר על ידי המחוקק, פעולה שאינה חוקתית.

"אני חושב שטראמפ ינצח בתביעה בפנסילבניה… כלומר התביעה המאתגרת את פתקי ההצבעה שהוגשו לפני תום יום הבחירות, אך לא התקבלו אלא לאחר יום הבחירות", אמר דרשוביץ.

"המחוקק בפנסילבניה אמר בעצם לא לשינויים, ובית המשפט העליון במדינה אמר שכן בגלל המגיפה".

דרשוביץ הוסיף כי יתכן שבית המשפט קיבל את "ההחלטה הנכונה" במובן התיאורטי, אך אין בכך כדי לתרץ את חוסר החוקתיות שלה.

"זו אולי הייתה ההחלטה הנכונה במובן תיאורטי כלשהו, ​​אך החוקה אינה מתירה לאף אחד במדינה מלבד המחוקק לקבל החלטות בנוגע לבחירות".

דרשוביץ ציין כי בית המשפט העליון עשוי לשקול בהתאם למידת החזקה החוקתית של המקרה שהרפובליקנים מציגים.

"בית המשפט העליון ייקח את התיק הזה רק אם זה ישפיע, רק אם התובעים – הרפובליקנים – יכולים להראות שמספר ההצבעות השנויות במחלוקת שהיו כפופות להכרעה על ידי החלטת השופט העליון אליטו שהורה על ספיקה נפרת שלהם עולה על ההפרש בין שולי הזכייה לבין הפסד המרווח" – במילים אחרות בית המשפט יכיר בכך שמדובר בקרוב למיליון קולות ולכן יפסול קרוב למיליון קולות שרובם נוטים לביידן.

"הטיעון החוקתי של פנסילבניה הוא טיעון סיטונאי ששייך בבירור לבתי משפט פדרליים", הוסיף.

בשבוע שעבר, השופט סמואל אליטו רמז כי בית המשפט העליון עשוי לדון בתיק פנסילבניה כשהורה על ועדות הבחירות של המדינות להפריד בין פתקי הצבעה שהגיעו לאחר השעה 20:00 ביום הבחירות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *