עקיצתה מסוכנת מאוד: נמלת האש הקטנה התגלתה במשתלה בכפר אדומים

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "נמלת האש הקטנה מוגדרת בעולם כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה ולאדם. אני קוראת לכלל המשתלות לוודא כי היא אינה בשטחן, ומהציבור אני מבקשת להגביר את ערנותו ולבדוק היטב בתחתיות העציצים הנרכשים בכל המשתלות"

המשרד להגנת הסביבה מתריע בפני הציבור על גילוי נמלת האש הקטנה בשתילים שנרכשו במשתלה שליד כפר אדומים.

שתילים רבים הנגועים בנמלת האש הקטנה התגלו בחלקים נרחבים משטחה של משתלת אגרו-נוי שליד כפר אדומים. המשתלה קיבלה הנחיות מהמועצה האזורית מטה בנימין, האוסרות מכירת צמחים מהאזורים הנגועים ודורשות לטפל במפגעים, עד להכחדת נמלת האש הקטנה משטחה. המשרד להגנת הסביבה עוקב אחר הנושא באופן רציף ומנחה מקצועית.

הציבור, וכן המשתלות שרכשו עציצים ושתילים מן המשתלה האמורה בתקופה האחרונה, מתבקשים לנקוט ערנות ולבדוק אם הם נגועים בנמלה.

עם רכישת שתילים חדשים ממשתלה, ניתן לבודד אותם למשך מספר שעות בקופסת קרטון עם פיתיונות (כמו חטיף חמאת בוטנים) בפינות הקופסה, ולראות אם נמשכות נמלי אש זעירות (נמלים בגודל כ-1 מ"מ בצבע כתום). אם מתעורר חשד להימצאות נמלי אש בשתילים חדשים, יש לדווח על כך למוקד הרשות המקומית ולהחזיר את השתילים הנגועים למשתלה, ולקבל הנחיות כיצד לטפל במפגע ולמנוע את התפשטותו. כמו-כן, יש לעדכן את מוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה בטלפון *6911.

נמלת האש הקטנה מוגדרת בעולם כאחד מ-100 המינים הפולשים המסוכנים לסביבה. הנמלה אינה מעבירה מחלות, אולם היא מהווה מפגע תברואי, ועקיצותיה כואבות מאוד ויוצרות מעין כוויה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *