המתיחות בין רוסיה לאוקראינה: הנבואה של הגאון מוילנא על גוג ומגוג

ב”דיילי סטאר” וב”סאן” הבריטיים דווח לפני כמה שנים כי רב ידוע טוען שמלחמה שכזו תביא להגשמת נבואה בת 300 שנים מפי הגאון מווילנה – הנחשב לאחד מגדולי הרבנים בהיסטוריה – אודות מלחמת גוג ומגוג ,שתגיע לפני בואו של המשיח

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה מגיעה היום לשיא חדש, ונראה כי הרוסים בדרך לאוקראינה.  מזכירת העיתונות של הבית הלבן הזהירה הערב כי: "רוסיה יכולה לפתוח במתקפה על אוקראינה בכל רגע".

לפי מקורות מודיעינים מערביים רוסיה מתכננת פלישה כמו כן להחליף את מוסדות השלטון בקייב.

בשבועות האחרונים נצפית פריסה נרחבת של הצבא הרוסי בגבול אוקראינה והשבוע החל תרגיל משותף לצבא רוסיה ולצבא בלרוס בגבול בין בלרוס לאוקראינה.

ב”דיילי סטאר” וב”סאן” הבריטיים דווח לפני כמה שנים כי רב ידוע טוען שמלחמה שכזו תביא להגשמת נבואה בת 300 שנים מפי הגאון מווילנה – הנחשב לאחד מגדולי הרבנים בהיסטוריה – אודות מלחמת גוג ומגוג ,שתגיע לפני בואו של המשיח.

אז מה הקשר בין ההסלמה המדאיגה בין המדינות לבין הגאון מווילנה שחי במאה ה-18? הרב אליהו בן שלמה זלמן המכונה הגאון מוילנה היה פוסק  מפורסם ליטאי ואחת הדמויות היהודיות המשפיעות ביותר מאז ימי הביניים. על פי הדיווח הוא העביר נבואה לבנו בה נאמר: “כשאתה שומע שהרוסים כבשו את העיר קרים, אתה צריך לדעת שזמני המשיח התחילו, שצעדיו נשמעים. כשאתה שומע שהרוסים הגיעו לעיר קונסטנטינופול, אתה צריך ללבוש את בגדי השבת שלך ולא להוריד אותם, כי זה אומר שהמשיח עומד להגיע בכל רגע”.

הכוחות הרוסים טרם נכנסו לקונסטנטינופול – כיום איסטנבול – אם כי הם נקלעו לעימות עם הכוחות הטורקיים בסוריה. בנוסף, כוחותיו של פוטין סיפחו את חצי האי קרים בשנת 2014 לאחר שפרצה מלחמת אזרחים באזור דונבאס דובר הרוסית במזרח אוקראינה.

על פי ה”SUN” הבריטי, את נבואתו של הגאון מווילנה הביא לאור כבר לפני מספר שנים נינו, הרב פנחס וינסטון, המתמחה בתיאוריות אודות אחרית הימים. לדבריו, נראה שהמצב המדאיג במזרח אירופה מקביל למלחמת גוג ומגוג אשר צפויה להתרחש באחרית הימים, לפי מסורות שונות שמקורן בתנ”ך. במלחמה זו, צפויה לקום קואליציה גדולה של רבות מאומות העולם, בראשות גוג מלך מגוג, שתילחם בעם ישראל. מלחמה זו תהיה עקובה מדם ובסופה יכניע בורא עולם באותות ובמופתים את גוג וצבאו, וכך יידעו אומות כל העולם, ויכירו – במציאותו יתברך.

“ידוע שהגוג ומגוג יגיע מהצפון”, אמר הרב וינסטון, “המילה ‘צפון’ מרמזת גם על המילה ‘נצפן'”. הוא גם ציין כי על פי הנבואה, מלחמה בין טורקיה לרוסיה תתרחש לפני מלחמת גוג ומגוג. “שתי האומות התמודדו בעבר זו נגד זו”, הוא אמר, “זה אולי נראה כאילו אירועים קטנים הניעו עימותים גדולים, אבל בכל מקרה ומקרה, התנאים היו כולם שם, חיכו לניצוץ שיניע אותם”.

דבריו אלה מקבלים חיזוק מהגאון הראב”ד הרב משה שטרנבוך, ראב”ד העדה החרדית בירושלים ופוסק הלכה, שהוא בעצמו גם צאצא של הגאון מווילנה, שעל פי עמוד הפייסבוק “הגאון מוילנה ,האיש והאגדה” סיפר ב-2014 על “מסורת בעל פה ” שעברה מדור לדור מהגר”א שאם הצי הרוסי יעבור בבוספורוס זה סימן שיש “ללבוש בגדי שבת ולחכות לבוא המשיח”. על פי הראב”ד הנבואה פורסמה לראשונה בספר “חבלי משיח בזמננו “של רפאל הלוי אייזנברג שיצא לאור ב-1970 שם נכתב כי “קבלה בידינו מתלמידי הגר”א בשם הגאון: “אם הספינות של מלכות רוסיא יחצו את מיצר “בוספורוס” (ה”דרדנלים”) צריכים ללבוש בגדי שבת”.

יחד עם זאת, הרב הלברשטט כתב באתר yeshiva.org: “שוחחתי על ענין זה עם הרב דב אליאך מחבר הביוגרפיה “הגאון” על חייו ומשנתו של הגר”א, הוא אמר לי שידוע לו מכתבי תלמידי בריסק ששמעו מרבותיהם בשם הרב מבריסק על השמועה הנ”ל בשם הגאון שזו היתה הערכת מצב שנכונה לדורו ולזמנו ואין היא רלוונטית לתקופתינו”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *