המתנדבים תירגלו תרחיש אימה של רעידת אדמה בצפון

במהלך התרגיל המתנדבים סייעו וטיפלו בעשרות ההרוגים יחד עם כוחות הביטחון, סייעו בזירוז הליך הזיהוי כדי להקל על המשפחות בלהביא את יקירהם לקבורה.

מתנדבי זק״א צפון הוזעקו לאצטדיון סמי עופר בחיפה בעקבות תרחיש אימה של רעידת אדמה ובעקבותיו מאות הרוגים. המתנדבים תרגלו בשיתוף פעולה של כלל כוחות חירום וביטחון תפעול תחנת ריכוז חללים וטיפול ואיסוף נתונים וזיהויים עד להבאתם לקבורה. מדובר בתחנת ריכוז חללים השני בגודלו במדינת ישראל.

התרגיל נוהל ע״י נחום שלמה מנהל תחום חירום פס״ח במשרד הפנים בהשתתפותם של מפכ״ל משטרת ישראל רנ״צ יעקב שבתאי, ראש עיריית חיפה עינת קאליש-רותם, נציגי משרדי ממשלה הרלוונטים, שוטרי משטרת ישראל, שוטרי זיהוי פלילי, נציגי פיקוד העורף נציגי חירום וביטחון של עיריית חיפה ומתנדבי זק״א. במהלך התרגיל המתנדבים סייעו וטיפלו בעשרות ההרוגים יחד עם כוחות הביטחון, סייעו בזירוז הליך הזיהוי כדי להקל על המשפחות בלהביא את יקירהם לקבורה.

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״מדובר בתרגיל חשוב מאוד, של שיתוף פעולה בין משרד הפנים משטרת ישראל ומתנדבי זק״א, במוכנות לטיפול בתרחישי קיצון ואסונות בהפעלת תחנת ריכוז חללים במקצועיות. התרגיל הסתיים בהצלחה רבה בתקווה שתמיד רק נתרגל. ״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *