הנאצים ליטפו את הכלבים ורוצצו את גולגלות היהודים • הלברטל נגד הצמחונות של חיימוביץ'

הנאצים, שביום ירו ביהודים על פי הבורות שהם חפרו, והכניסו אותם לתאי גזים במאות במליוניהם, בסדיזם שלא נודע עוד דוגמתו בתולדות האנושות, הם כל כך אהבו חיות. הם ממש ערגו לרגע שיוכלו לשהות במחיצת החיות רוויות החמלה והאהבה הנמלצת, ובפרט שהמוסיקה הקלאסית מנגנת ברקע – דעה

חברת הכנסת חיימוביץ', מובילה אידיאולוגיה של צמחונות. היא עוסקת בכך כבר שנים. סוג של אובססיה. זו אובססיה, כי לא רק שהאידיאולוגיה שלה לא יהודית, אלא היא עומדת בניגוד לערכי היהדות ולמוסר היהודי. היא אפילו מסוכנת. לא כמליצה, אלא ממש מסוכנת. דווקא בגלל שהיא נשמעת מלאת חמלה. אלא שהחמלה המלאכותית והצדקנית הזו היא לחיות, ולא לבני אדם.
ולא רק היא. זו אופנה של ידוענים. כל מיני סלבריטאי תקשורת ובכלל. אחד גורר את השני. סוג של מחלה אידיאולוגית מדבקת. כמו לימוד קבלה בהוליווד. והצמחונות והטבעונות הם אפילו יותר גרועים מאשר קבלה הוליוודית.

המוסר היהודי קובע, שאין מקום באדם לשתי חמלות. או שהוא חומל על החיות או שהוא על בני אדם. ואת זאת אומר מי שכל הצמחונים נתלים בו כהצדקה הלכתית למאבקם הנלוז, הרב קוק במאמרו על צמחונות. כל מה שהרב קוק אמר הוא שבגן עדן הקדום היה סוג של צמחונות. ואולי באחרית הימים יחזור משהו מזה. אבל גם בגן עדן, רוב המפרשים סבורים שמותר היה לאדם הראשון לאכול בשר חיה שמתה, רק שהיה אסור לו להרוג. אחרי המבול, שהחיות השחיתו, הותר לאדם גם להרוג חיות.

ומה שעוד נאמר שם, שבתקופה הזו, בין החיים האידיאלים לעידן המשיחי, אז אדרבא, אדם צריך להיזהר לא לנתב רגשי חמלה מיוחדים כלפי חיות. כי אין מקום בלב לרחמים כפולים. והדוגמא הקלאסית והקשה, ולהבדיל מכל מציאות אחרת, היא הנאצים. ידוע כמה הם חמלו על כלביהם. הם היו יושבים בלילה ומנגנים בפסנתר מוסיקה קלאסית, תוך ליטוף חיות המחמד שלהם, כשהם שוחרים בחמלה ראויה לכל שבח צמחוני את רווחתם של כלביהם, וזאת לאחר שבבוקר רוצצו את מוחותיהם של תינוקות והרגו ורצחו וטבחו בכל מיני מיתות משונות את היהודים.
והם, הנאצים, שביום ירו ביהודים על פי הבורות שהם חפרו, והכניסו אותם לתאי גזים במאות במליוניהם, בסדיזם שלא נודע עוד דוגמתו בתולדות האנושות, הם כל כך אהבו חיות. הם ממש ערגו לרגע שיוכלו לשהות במחיצת החיות רוויות החמלה והאהבה הנמלצת, ובפרט שהמוסיקה הקלאסית מנגנת ברקע.

זו הדוגמא הקיצונית, ושלא ניתן להשוות אליה לדבר, למה שחמלה מועצמת לחיות יכולה להוביל. כי את כל רגשות החמלה, הרחמים והאמפתיה שלהם, הם השליכו על החיות. לא נשאר זיק של חמלה כלפי האדם.

העמדה המוסרית היהודית אומרת, שהחיה עומדת לשימושו של אדם – 'לא נבראו אלא לשמשני'. אדרבא, נצטווינו לאכול בשר בשבת ויום טוב. בכל סעודת מצווה רגילים לאכול בשר חיה או עוף. וחכמים קבעו שאין שמחה אלא בבשר. ודווקא היהדות היא שהמציאה את ההלכה המגדירה צער בעלי חיים. אלא שהיהדות יודעת גם לאזן.

ואז באה חיימוביץ' אחת, ומחליטה לשנות את המדרג האנושי ואת סולם הערכים היהודי. לגבי דידה, החיה שווה לאדם. הבעיה איננה כיסא מעור צבי. הבעיה היא מה שהשפעתה החמורה של
חיימוביץ' עלולה לגרום. שלה, ושל כל סלבריטאי ישראל והעולם, המאדירים אופנה אכזרית של צמחונות וטבעונות, באצטלא של רחמנים וגומלי חסדים. הבעיה היא שהם נשמעים יותר יהודים מיהודים.

הקמפיין שעורכת חיימוביץ' ועתידה להאדיר, בנצלה את מעמדה העכשווי כחברת כנסת, הוא אנטי יהודי, לא מוסרי. ועליה נאמר, כל המרחם על החיות, סופו להתאכזר לבני אדם.

30 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. דב הלברטל הגיח מתקופה חשוכה, ולא מדייק היסטורית

    נראה שהלברטל הגיח מאמצע המאה הקודמת ולא מודע לכמה עובדות שהתגלו מאז:
    1. כחלק מהתעמולה הנאצית, הנאצים הציגו עצמם כאוהבי חיות, היטלר הוצג כאיש משפחה למופת וצמחוני.
    היום אנחנו יודעים שזו היתה תעמולה בנוסח העבודה משחררת, יש עדויות שהיטלר אכל בשר עד שהרופאים אסרו עליו בגלל בריאותו.
    2. במוסר היהודי צער בעלי חיים הוא מצווה מדאורייתא, אין לי מושג מאיפה הלברטל קבע את הקביעה 'המוסר היהודי קובע, שאין מקום באדם לשתי חמלות'.
    במוסר היהודי מדברים על הגר הגר בקרבך וגם על החיות, כולל בעשרת הדברות:
    'וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ וְשׁוֹרְךָ וַחֲמֹרְךָ וְכָל בְּהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ לְמַעַן יָנוּחַ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ כָּמוֹךָ' (ספר דברים פרק ה)
    3. הראי"ה קוק בחזון הצמחונות והשלום דיבר על תקופתו שהזמן אינו בשל לכך, שזאת התקופה שממנה הגיח הלברטל, תחילת המאה הקודמת.
    הרב קוק טען שבזמן הזה (לפני יותר ממאה שנה) כדאי להתרכז במצוות שבין אדם לחברו, אך בעתיד כשזה יבוא מהאנשים עצמם, וגם יוכלו להתקיים ללא בשר, או אז זאת תהיה התקופה המתאימה.
    4. מחקרים שנעשו על אנשים אלימים הראו קשר ישיר בין התעללות בבעלי חיים בילדות, לבין זה שהפכו בבגרותם למתעללים בבני אדם.
    5. הרב יצחק הבנשטרייט זצ"ל (תר"ס-ת"ש) כתב ספר בשנת תרפ"ט 1929, "קברות התאווה – תורת הצמחוני על פי הדת והדעת, המסורה והמוסר". הספר כולל עשרה פרקים בהם מוכיח המחבר כי הצמחונות הינה הנהגה חיובית ורצויה לפי התורה.
    כך למשל הוא קובע, על פי מקורות חז"ל והראשונים, שלעתיד לבוא בבית המקדש השלישי לא יהיו קרבנות מבעלי חיים, תפיסה שדנים בה בכתביהם של הוגים אחרים (כמו רבי חיים הירשנזון והראי"ה קוק, ועוד) אולם בספר שלפנינו היא מבוטאת בצורה מפורשת מפורטת יותר ומכרעת.

    הושע הנביא |
    הגב
  2. אני לא מדברת על המצב של היום אבל

    האנודות איבדה כל צלם אנוש ועדיף חיות ובמיוחד כלבים על האנושות שהורסת הכל!!!

    מרי |
    הגב
  3. מי הוא הכותב.. דב הלברטל .. הוא פובליציסט ומשפטן חרדי ישראלי.. התפרסם בעיקר בשל דעותיו הקיצוניות.

    מה שנקרא.. הפוסל במומו פוסל.
    אודות האיש מתוך ויקיפדיה:
    'הכותב דב הלברטל (נולד בשנת 1956) הוא פובליציסט ומשפטן חרדי ישראלי. מחבר סדרת הספרים "ערך החיים בהלכה". התפרסם בעיקר בשל דעותיו הקיצוניות.'

    בין עמדותיו בענייני דת וחברה:
    'לדעתו של הלברטל לנשים אין זכות מוסרית לשלוט{{הערההרב דב הלברטל‏, הרב הלברטל: לנשים אין זכות מוסרית לשלוט, באתר וואלה! NEWS‏, 19 בנובמבר 2013}}. באוקטובר 2014 אמר בתוכנית הרדיו "לא סותם ת'פה" ברדיו גלי ישראל שעדיף שספר תורה יונח על הרצפה מאשר שיוחזק בידי אישה.'

    הרי ידוע היום ממחקרים שאנשים אלימים בילדותם אלימים קודם לחיות..
    והנה הלברטל אלים לא רק לחיות, אלא בדעותיו גם לנשים..
    הבחור חי אי שם בתחילת אמצע המאה הקודמת בתקופה שלנשים לא היתה עדיין זכות הצבעה.

    הושע הנביא |
    הגב
  4. דברי בלע

    יש גבול להזיות הפרטיות של חלק מהחברה. הם לא נוגעים בחיות ואף פוחדים מהם אבל לרצוח אותן לאכול ולגרגר אחר כך זה נראה להם סביר. הכותב אפילו הגדיל לעשות ויצא בכתבה פרועה ושיקרית

    מלי |
    הגב
  5. אפס מאופס

    אתה הוכחה שהיטלר צדק חלאה מהלכת וטפיל מוצץ דומם

    דביר |
    הגב
  6. הלברטל=נאצי

    באמצעות תורת הגזע שפיתחו, כי הארים מחולקים לתתי גזעים שונים, 'איכותיים' יותר ופחות, כשהעמים הגרמאנים (ובכללם הנורדים) מצפון אירופה, נמצאים בראש הרשימה, כבני הגזע העליון והמובחר.

    אייל |
    הגב
  7. הנאצים ממש לא חמלו על חיות

    רק היטלר היה מפורסם כצמחוני. הנאצים ממש לא חמלו באופן מיוחד על חיות. היה להם איזה עניין מיוחד בהשבחת גזעים של מינים מסויימים כחלק מהתפיסה הגזענית ו"טיהור" סביבת המחיה שלהם, אך הם ממש לא אהבו חיות בצורה כמו שאתה מתאר – אחת ההוכחות לכך קיימת בסיפור על גן החיות של וורשה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  8. עד כמה בן אדם יכול להיות מטומטם גם הבורא אוהב חיות הוא ביקש מנוח לשמור עליהם בחייה יש נפש דויד המלך היה לו את שירת החיות ללמוד מבעלי חיים צניעות ונאמנות דרך ארץ קודמת לכל והבריאה של בורא עולם היא גם בחיות פשוט עצוב איזה מסקנה הגעת

    טמטום ורשעות ביחד וטפשות

    אני |
    הגב
  9. בושה וחרפה

    איזה ערמה של חארטות.. לא מאמינה שפרסמו מאמר כזה. ביהדות יש ככ הרבה חמלה על הגר האלמנה היתום ,אם תראה חמור חברך רובץ וכו' וכן גם על החיות! הלכות שחיטה נועדו למנוע סבל מהחיות ופעם בכלל אסור היה לאדם לשחוט להנאתו בלבד אלא רק לקרבן. אז לבור הטיפש שכתב את המאמר הזה, יש דעות שאסור לאכול בשר משום צער בעלי חיים הנורא בתעשיה והרחמים כלפי החיות זה לא אכזריות. תתבייש להשוות את הצמחונים בארץ לנאצים!! כל אחד בוחר מה לאכול ועל מי לרחם ואתה האחרון שתקבע את המצפן המוסרי. לא מאמינה שנותנים במה לאנשים כמוך

    מרים |
    הגב
  10. מה הקשר לנאצים??

    ומה הזלזול הזה בח"כ חיימוביץ?
    לא מוסרי לענות בעלי חיים ולהרוג אותם כדי לאכול אותם ולקבל מהם חלב וביצים. נקודה!!
    גועל נפש שלא אכפת לך מסבל של בעלי חיים.
    אתה מדבר על פעולה אנטי יהודית של חיימוביץ??
    אנטי יהודי זה לא לעבוד ולקבל כסף מהמדינה!! אנטי יהודי זה רב שעושה מעשים מגונים בתלמידי ישיבה. אנטי יהודי זה להתעלל בבעלי חיים. מי אתה שתגיד ותחליט מה זה אנטי יהודי??
    אני בעד חכ מיקי חיימוביץ. המשיכי לראות חנגד עינייך בעלי חיים חסרי אונים, שאנשים כמו לבנטל שמעולם לא שמעתי עליו, מתעללים בהם.

    חגית רימון |
    הגב
  11. הרברטל

    לקרוא ולא להאמין.
    אתה בדיחה רעה. אני מאמין שאתה חושב שאתה חכם אבל דע לך שאת הטיפשות והבורות שאתה מפגין כולנו רואים.

    אייל |
    הגב
  12. למה נותנים במה לאיש הבזוי הזה?

    אני חרדי לא צמחוני ולא טבעוני אבל האיש הזה מבייש את כל המגזר שלנו בקיצוניותו האוילית חסרת הבסיס. פיו מלא אלה ומרמה בכדי להראות עד כמה הוא חרדי יותר מחרדי בכדי שלא יזכירו לו את עברו הלא חרדי. איש עם תסביך נחיתות אפל.

    יעקב |
    הגב
  13. לפעמים..

    אני מעדיף את חברת בעלי החיים מאשר בני האדם.יצא לך לקרוא עיתונים לאחרונה? יצא לך לראות חדשות? או סתם להתהלך ברחוב? החיות לא ירצחו להנהתם או ישמרו במקרר,חיות לא יחריבו את כדור הארץ ויתיחסו מזעזע

    אחאב |
    הגב
  14. די לשואת בעלי החיים!!!!!

    רק מי שנשמה טהורה בגופו יכול להבין את מצוקתן של נשמות בעלי החיים,ברואי האל.מי שגופו הוא בית קברות מהלך…הרוע גואה וניספג גם במוחו.

    גרליץ מיכל |
    הגב
  15. בור ועם הארץ.

    כל עוד שואת בעלי החיים מתקיימת האנושות לא תהייה בשלום.דוקא מי שחווה שואה יודע עד כמה נשמה רוצה לחיות וזכאית לחיים.ומי שמעמיק ביהדות מבין שהיא דת טיבעונית האוסרת על אכילת בשר.ראו הרב אסא קיסר.מי שמעודד רצח והתעללות של בעלי חיים ברואי האל הוא סאדיסט רשע.

    גרליץ מיכל |
    הגב
  16. איני ילדה ממרומי גילי אוהבת ילדים כל חיי ועוסקת בכך גם במסגרת עבודתי במקביל מגדלת כלבים ומתנדבת בעמותות שונות הדואגות לבעלי חיים לצמחיה ולטבע בכלל... אוהבת את כולם מימי לא שעמתי דברי טיפשות קשים מסוג זה.. כמו לומר שאם נולד לך בן לא תוכל לעולם לאהוב לאחר מכן בת שנולדה. ידידי היקר אדם אוהב הוא אוהב ויש לו מקום בלב לכולם. ההשוואה לנאצים הזוייה הם רצחו יהודים כי מנהיג מופרע דמגוג עם יכולת גאונית ומופרעת כאחד לנאום רתמה חלקים גדולים מבני האדם לעשות זאת... במקרה חלק מהם גם אהב כלבים אין קשר ידידי "המלומד" . תלמד עוד על יכולתם של מנהיגים שיודעים לדבר ולרתום ועל השפעתם... אין קשר לבעלי חיים... ובעניין האוכל אני מכבדת כל אידאולוגיה איני צמחונית אבל נותנת כבוד למי שמרגיש שונה ממני.

    שלח

    אתיאור |
    הגב
  17. ווווווווווווו אאאאאאאאא. כל כך נכון .. כל כך יפה .. צודק

    ירבו כמותך בישראל

    יש אלוקים |
    הגב
  18. למה אי אפשר להיות מאוזן

    יש חיות המוגדרות שנבראו למאכל ושימוש בני אדם ..
    כבשים עזים פרות גמלים עופות דגים ..
    ויש חיות כמו כלבים וחתולים תוכים שיכולים לשמש כחיות מחמד או שמירה ..
    חוץ מחיות שמוגדרות למאכל אסור להרוג חיה אחרת ..
    וכמובן אסור להתעלל בחיות ובמיוחד אלה שהורגים .. פשוט להרוג אותם במכה אחת בלי ששאר החיות יראו את השחיטה .. זו האיזון ..
    לא הורגים תנין בשביל תיק .. או נמר בשביל מעיל .. יש להגן על החיות אך בגבולות ההלכה

    ערבי |
    הגב
  19. איזו כתבה חשוכה ובורה

    הנאצים התעללו גם בחיות בניגוד למקובל לחשוב. היטלר הרעיל את הכלבה שלו כדי לוודא שהרעל שיש לו אפקטיבי. הנאצים השמידו את חיות הבית של היהודים זו לא אהבה לחיות. הכתבה הזו לא מריחה טוב. מי שעומד מאחורי הכתבה הזו המציא יהדות אלטרנטיבית מרושעת.

    דנה |
    הגב
  20. כמה טיפשות

    תפסיק לשקר לעצמך רק בשביל שלא תרגיש רע על המעשים שלך

    אפשר גם להיות טוב לבני אדם וגם לא להתעלל בחיות, לא ניראלי זה כל-כך קשה

    ... |
    הגב
  21. מישהו פה נסחף קשות..

    מאיפה מתחילים להגיב? כשרוע וטיפשות מתחברים.. אין מילים. פשוט אין

    מדהים כמה שטויות אפשר להגיד ולהישאר בחיים |
    הגב
  22. בן אדם הזוי

    זה כמו להגיד שהפלשתינאים לא רוצים שלום, ו…גם ביבי לא רוצה לעשות שלום, אז ביבי הוא בעצם פלשתיני?? כמה בורות…

    רק טיפשים יעולים להתחבר למסר |
    הגב
  23. אתה שקרן ומטעה

    אין שום סתירה בין צמחונות ליהדות. מוזמן להכנס לדף הפייסבוק "צמחונות ביהדות", וללמוד הרבה.

    הנאצים לא בהכרח אהבו חיות אלא בעיקר בוגים מסויימים של כלבים. הוכחה לכך אפשר לראות בפקודה שנשלחה ליהודים תחת הכיבוש הנאצי למסור את כל חיות המחמד שלהם להמתה, חלק מהחיות אף נורו מיד לכשרוכזו אחרי מסירתן – ממש מול הבעלים המיוסרים. לא יודעת מה איתך, אבל מי שדוגל בזכויות בעלי חיים לא מתנהג ככה.

    התרבות הארית גרמנית לכאורה מעודדת מאד אכילת בשר והרבה ממנו. צמחונות היא ממש לא חלק ממנה. זה שהיטלר קיבל המלצה מרופא להפסיק עם בשר עקב בעיות בריאות )ולא ץמיד עמד בהוראות שקיבל) לא אומר דבר על האידיאולוגיה הנאצית.

    אתה משקר. מטעה. וחוצפן.

    ציונה |
    הגב
  24. אז בגלל שהנאצים אהבו חיות מותר לנו להתעלל בהן

    מצב החיות בעולם ובארץ הוא בכי רע. מה שהנאצים עשו לנו הוא כאין וכאפס ממה שאנחנו כמין עושה לחיות מאז המהפכה התעשייתית.
    התייחסות אליהם כאל חפץ ולא כאל יצור חי ונושם היא אם כל הכפירה בבורא ובברואים שלו.
    גם אם אתה סבור שהבהמה נבראה לכבודך, זה לא אומר שמותר לך להתעלל בה כרצונך.
    אני טבעוני שנתיים. גאה להיות חלק מהאופנה כמו שאתה קורא לה. אני בריא ורזה מבעבר ובעיקר לא שותף למווץ נוראי של אלפי חיות אומללות.
    אני ממליץ לך לחקור את הנושא ולראות סרטוני תיעוד מהארץ ומהעולם.
    תגיד לי אם זה מוסר יהודי הגון.

    איזה טיעון רדוד. הנאצים גם אהבו תינוקות. |
    הגב
  25. לפי ההגיון המעוות שלך תגדל בתנאי שבי תרצח ואח"כ תאכל גם כלבים

    לפי ההגיון המעוות שלך תגדל בתנאי שבי תרצח ואח"כ תאכל גם כלבים.

    רון |
    הגב
  26. חיימוביץ צודקת

    יש צדק והגיון רב בדברי יחימוביץ.
    חמלה היא גם חלק מהמוסר
    היהודי, וכל הטוען אחרת, חוטא לעיקר.

    מוריה |
    הגב