הנדל"ן במשבר: ירידה של 28% בהשוואה למאי אשתקד

ירידה חדה בתזרים המזומנים של הקבלנים ממכירת דירות

אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר פרסם סקירת ענף הנדל"ן למגורים:

בחודש מאי נרשמה התאוששות במספר העסקאות בהשוואה לשפל ההיסטורי שנרשם באפריל, אולם רמת העסקאות עדיין נמוכה משמעותית בהשוואה לתקופה לפני משבר הקורונה.

סך העסקאות בחודש מאי עמד על 6.5 אלף, ירידה של 28% בהשוואה למאי אשתקד ורמה דומה למכירות בחודש מרץ האחרון, עם פרוץ משבר הקורונה. בניכוי מכירות בסבסוד ממשלתי עמד מספר העסקאות על 5.6 אלף, ירידה של 28% בהשוואה למאי אשתקד ורמה הנמוכה ב-4% בהשוואה לחודש מרץ האחרון.

מכירת דירות חדשות הסתכמה בחודש מאי ב-2.2 אלף דירות, ירידה של 32% בהשוואה למאי אשתקד, בהמשך לשיעורי ירידה חדים מאז פברואר האחרון. בניכוי מכירות "מחיר למשתכן" הסתכמו מכירות הקבלנים בשוק החופשי ב-1.3 אלף דירות בלבד, ירידה של 34% בהשוואה למאי אשתקד.

הירידות החדות במכירות הקבלנים בחודשים האחרונים באות לידי ביטוי גם בירידה חדה בתזרים המזומנים של הקבלנים ממכירת דירות, ממצא שעשוי להעיד על קשיי מימון לפחות בקרב חלק מהיזמים. נמצא כי כחמישית מיזמי הנדל"ן למגורים הגישו בקשה לסיוע מקרן ההלוואות בערבות מדינה, כאשר בקרב החברות הבינוניות בענף מגיע שיעור הפניות לקרן ל-40%. בקרב החברות הקטנות בענף, עומד שיעור זה על כ-16% בלבד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *