הנדל החליט סופית: ביטול הקומה הכשרה

למרות זעקת האדמו"רים

 

שר התקשורת יועז הנדל הכריע: שוק הטלפונים הכשרים נפתח לתחרות; תתאפשר ניידות מספרים מלאה בקווים הכשרים.

פתיחת השוק לתחרות עתידה לפרק את המונופול השולט בשוק הסלולר הכשר, להקל על מעבר בין חברות, לאפשר מגוון תכניות לסינון תכנים בסלולר ולהוזיל את מחירי המכשירים הכשרים.

הרפורמה תיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים.

שר התקשורת, יועז הנדל מסר: "תפקידו של שר בממשלה הוא לקבל החלטות, גם כשיש כאלה שמתנגדים לכך. טובת המדינה ולא טובת קבוצת כוח או מגזר. אנחנו מתקנים היום עוולה צרכנית שפגעה בכחצי מיליון לקוחות בציבור החרדי ומעבירים את הכח מהעסקנים – לצרכנים. החלטתי להסדיר את שוק הסלולר הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות נוספת שתוזיל את המחירים ואת שיפור השירות. עד כה שלט בשוק הסלולר הכשר מונופול שהתנהלותו פגעה בתחרות, הגבילה ניידות מספרים, וגרמה לעליית מחירים. איפה שיש כאוס ועוולות צרכניות, אנחנו מתקנים. מגיע לאזרחים החרדים להיות שווים לשאר האזרחים במדינה וליהנות משוק ושירות סלולר חופשי ותחרותי. מהיום הבחירה תהיה בידי הצרכנים – כל אדם יוכל לבחור את חברת הסלולר, את סוג החבילה ואת סוג המכשיר שבו ישתמש. מי שיחפוץ בכך יוכל להישאר בחברת הסלולר שבה הוא מנוי כיום במסלול שירות ״קו כשר״, לו ולילדיו, הכולל חסימה של שירותים ויישומים במכשיר הטלפון וללא נגישות לאינטרנט, וכן יוכל לנייד את מספר הטלפון שלו לשירות "קו כשר" בחברת סלולר אחרת. ומי שיחפוץ בכך יוכל לנייד את המספר שלו משירות "קו כשר" לכל תכנית אחרת שמציעה חברת הסלולר שלו, או שמציעות חברות סלולר אחרות. במדינת ישראל, ראוי שיהיה דין אחד ותנאים שווים בכל מקום. חשוב להדגיש כי אין פה כפייה על איש, רק חופש לבחור. מי שירצה את השירות המוכר יקבל אותו, ובכל מקרה רק בעל החשבון יוכל לנייד מספרים, ולא יתאפשר ניוד מתחת לגיל 18״.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: רפורמת הכשרות בסלולר תאפשר ניידות מספרים מלאה בקרב מנויי שירות "קו כשר", ללא יוצא מן הכלל, ותאפשר תחרות בשוק הסלולר הכשר על שלל מרכיביו. הרפורמה תוריד את החסם המשמעותי ביותר שמונע התפתחותו של גוף כשרותי אחר שייצר תחרות על ליבו של הצרכן בסוגיות כמו סוג הכשרות, מחירי החבילות, המגוון ואיכות המכשירים המשווקים, ותפתח את האפשרות להתנייד לכל חברות הסלולר ולשמור על מספר הטלפון שהוקצה לשימוש המנוי. הרפורמה תעניק כוח לצרכן החרדי, שיוכל לבחור איזה מכשיר סלולרי לרכוש בהתאם להשקפת עולמו, ולסנן תכנים לא רצויים כפי שהוא.

הרפורמה בשוק הסלולר החרדי מגיעה לאחר למעלה מעשור שבו כחצי מיליון צרכני הסלולר החרדים הופלו לרעה בתחום הסלולר. בעוד כל אזרח יכול היה לבחור את חברת הסלולר, סוג החבילה, סוג המכשיר ואת החנות שבה רצה לרכוש את המכשיר – הציבור החרדי היה מנוע מכך והיה תלוי בכשרות אחת ויחידה שהכתיבה לו את כל אלה ומנעה ממנו את חופש הבחירה. זאת ועוד, אזרחים חרדים רבים מחזיקים בידם שני מכשירי סלולר כתוצאה מהמגבלה על ניידות המספרים ונאלצים בעקבות זאת לשלם סכומים גבוהים משאר הציבור שלא לצורך. ההחלטה שקיבל שר התקשורת תאפשר לציבור החרדי להמשיך לצרוך טלפון כשר ובמקביל את האפשרות ליהנות באופן מלא מפירות התחרות בשוק הסלולר הישראלי שהוא כיום מהתחרותיים ביותר בקרב המדינות המפותחות, תחזק את הצרכן החרדי ותאפשר לו לחסוך את כפל המכשירים.

הרפורמה שתיכנס לתוקף ב 31.7.2022, תאפשר לכל מנוי את חופש הבחירה להישאר במסלול שירות "קו כשר" הקיים, על כל מאפייניו, או לבחור מסלול אחר או חברה סלולרית אחרת. חברות יוכלו להציע הגבלת תכנים בצורה מגוונת לבקשת הצרכן ובהתאם להשקפת עולמו. משרד התקשורת צופה כי פתיחת שוק הסלולר החרדי לתחרות תעודד חברות להציע שירותים במחירים תחרותיים לצרכן החרדי וגם תעודד הקמת גופי כשרות נוספים שיגדילו את המגוון שיעמוד לרשות הצרכן.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יועס הנדל ישרף בכף הקלע מליון שנה

    חבל שיועס הנדל
    ישרף בגיהנם
    על עבירות שהיה חוטא ומחטיא את ישראל בהפצת האינטרנט הטמא
    לבחורי ישראל הקדושים וטהורים
    יועז הנדל תישרף מיליון שנה בכף הקלע
    יש דין ויש דיין

    יצחק הלוי |
    הגב