"הנדל נכנע לועדת הרבנים": הרפורמה של שרת התקשורת בשוק התקשורת החרדית

חברות הסלולר יחויבו לפרסם מספרים חסומים בקווים הכשרים, ולנמק את סיבת החסימה תוך יממה. בנוסף, יאסר עליהן לחסום מספרים של מוקדי חירום ומצוקה

בהמשך לשימוע בנושא חסימות בקווים הכשרים, שפירסם משרד התקשורת בספטמבר 2020, החליט היום (א'), שר התקשורת, יועז הנדל, לקבל את המלצות הדרג המקצועי במשרד ולעדכן את רישיונות חברות הסלולר בהתאם לאסדרה החדשה שנקבעה. האסדרה שנועדה למנוע פגיעה אפשרית במשתמשי הטלפונים הכשרים, תחייב את חברות הסלולר לאפשר גישה חופשית למוקדי חירום, מצוקה, רווחה ומספרים ממשלתיים. בנוסף על כך יחוייבו חברות הסלולר לפעול בשקיפות באתר האינטרנט שלהן, ולהנגיש את המספרים החסומים.

העיתונאי יעקב ריבלין צייץ בטויטר כי "בשורה התחתונה שר התקשורת יועז הנדל התקפל מול ועדת הרבנים לעניני תקשורת. הוא שימר את המונופול שלהם על הקומה הכשרה( חברות הסלולאר לא מתירות קומה כשרה נוספת בהשגחה אחרת) ולא ביטל את האיסור על ניוד מספרים שהוא מוקד כוחה של הועדה. כולה אסר עליהם לחסום מספרים ממשלתיים ומוקדי חירום."

יאיר שרקי צייץ כי "לראשונה אי פעם מדינת ישראל מתערבת בשטח ההפקר של ועדת הרבנים לענייני תקשורת, אחד הגופים החזקים וחסרי הפנים במגזר:
שר התקשורת יועז הנדל מחייב את חברות הסלולר לפרסם את המספרים החסומים ונימוק ספציפי לכל חסימה. תם עידן החסימה הגורפת. בנוסף, תיאסר חסימת מוקדי חירום ומצוקה"

להלן עיקרי האסדרה החדשה:
• יאסר על חברות הסלולר לחסום את מספרי הטלפון של מוקדי חירום, מצוקה ורווחה ארציים (מספרים של 3 ו-4 ספרות) ולמספרי טלפון אשר הוקצו למדינה ומוסדותיה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה שבועות.
• על מנת לייצר שקיפות במספרים החסומים, חברות הסלולר יידרשו לשמור ולתעד את בקשות החסימה עבור כל מספר שנחסם, כולל נימוק סיבת החסימה, למשך כל תקופת החסימה ושנה לאחר שהוסרה.
• חברות הסלולר יידרשו להנגיש באתר האינטרנט שלהן את המספרים שנחסמו, כולל את שם הגורם החוסם ואת תאריך החסימה. החברה תפרסם רשימה של עמותות ותאגידים חסומים, בעוד אנשים פרטיים יוכלו לפנות לחברת הסלולר ולקבל מידע אם הם חסומים ומהי סיבת החסימה. ההחלטה תיכנס לתוקף תוך שלושה חודשים מיום קבלת ההחלטה.
• כל מנוי שנחסם יוכל לפנות לשירות הלקוחות של חברת הסלולר אליה הוא מנוי ולבדוק האם נחסם ואת סיבת החסימה. על החברה לספק מענה לפניה בתוך יום עבודה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. חוסמים גם מלונות חצופים

    חוסמים מלונות הזויים היום לא הצלחתי להתקשר למלון בטבריה

    חיים |
    הגב