"הנחיות סותרות של משרדי הממשלה יביאו לאסון בחופי הכינרת"

בהמשך להקלות הנוספות שהתקבלו אמש על ידי ממשלת ישראל, מזהיר יו"ר איגוד ערים כינרת, כי יש לקבל גם החלטה, מושכלת ודחופה ביותר, על פתיחת כל חופי ישראל עם הגבלות מסודרות, תוך החזרה מידית של שירותי ההצלה ותחנות העזרה הראשונה טרם יקרה אסון

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת וראש מועצה אזורית עמק הירדן אומר, כי הנחיות סותרות שאינן מתואמות בין משרדי הממשלה לגבי חופי הרחצה בישראל, יביאו לאסון באין שירותי הצלה ועזרה ראשונה בחופים "המצב בשטח מביא לאבסורד, כאשר מצד אחד מנחים אותנו משרדי הפנים והבריאות להמשיך ולסגור הרמטית את חופי הכינרת ולסלק אנשים המגיעים לחופים ומצד שני מאשר משרד התרבות שייט לספורטאים, כאשר אין לנו אישור להפעלת שירותי הצלה בחופים.

בנוסף, שערי החופים נעולים ואין גישה אליהם, זאת בהתאם להנחיות של אותם משרדים, כיצד ומי אמור לבצע בדיקה של זהות המשייטים, האם הם ספורטאים אם לאו?! האם השייטים יפרצו את המחסומים והשערים הנעולים כנגד החוק וההנחיות בכדי להגיע לחופים?! ובמידה וחלילה יפצע או יטבע שייט, מי יסייע בהצלתו באין שירותי הצלה בחופים?! ועל מי תוטל האחריות לביטחונו?" אומר גרינבאום.

גרינבויים מוסיף: "חוסר התיאום וקבלת ההחלטות החפוזות חייבות להסתיים בהחלטה חד משמעית ומאחר ועם ישראל אינו מתרחק מהחופים אני ממליץ, כי בהמשך להקלות שהתקבלו אמש, יפתחו חופי ישראל עם הגבלות מסודרות והחזרה מיידית של שירותי ההצלה ותחנות העזרה הראשונה טרם יקרה אסון".

במקביל שלח גרינבאום מכתב בהול אל שר הפנים ח"כ אריה מכלוף דרעי ולמרדכי כהן מנכ"ל משרדו, בקריאה להחלטה דחופה להחזרת מיידית של שירותי ההצלה לחופי הכינרת, עקב בעיות חוקתיות וסטטוטוריות שיוצר המצב הבלתי מובן כלפי הציבור.

"הקיץ כבר כאן והציבור לא עומד בתקנות ומגיע לחופים בניגוד להנחיות, כי הקהל מעוניין לצאת מהסגר למרחב, לבילוי ורחצה בכינרת, ספורט ימי ופנאי זול ופופולרי בקרב כלל המגזרים והדתות, בעיקר כעת, כשאנו בתקופת הרמדאן ועוד מעט ל"ג בעומר וחג השבועות. לכן עם ההקלות שהתקבלו אמש וחזרת המשק לרמת תפקוד גבוהה בתחומים רבים, אני קורא לשרי הבריאות והפנים ליטול אחריות ולקבל את ההחלטות המתבקשות בדחיפות ולאפשר באופן חוקי שיבה מדורגת של הציבור לחופים, כולל פתיחת חניונים, תחנות הצלה ועזרה ראשונה, תוך שמירה על ההנחיות, טרם יקרה אסון!" אומר גרינבאום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *