הניאו-נאצים בגרמניה מנצלים את הקורונה למסע אנטישמי- ד"ר דרור מנור

בסוף השבוע האחרון של חודש אוגוסט נערכה הפגנה גדולה בבירת גרמניה, ברלין, נגד תקנות הקורונה הנוקשות. לכוחות המשטרה היה ידוע למן ההתחלה כי מדובר בהפגנה בעייתית למדי, במיוחד בשל ההתמודדות עם מגפת הקורונה, ובשל הצורך לשמור על היגיינה וריחוק חברתי. אולם בהפגנה הייתה בעיה חמורה נוספת:

 

בסוף השבוע האחרון של חודש אוגוסט נערכה הפגנה גדולה בבירת גרמניה, ברלין, נגד תקנות הקורונה הנוקשות. לכוחות המשטרה היה ידוע למן ההתחלה כי מדובר בהפגנה בעייתית למדי, במיוחד בשל ההתמודדות עם מגפת הקורונה, ובשל הצורך לשמור על היגיינה וריחוק חברתי. אולם בהפגנה הייתה בעיה חמורה נוספת: הסתה אנטישמית קשה מצד מפגינים ניאו-נאצים שהשתמשו בתיאוריות קונספירציה ובטלאים צהובים.

 

לאחרונה אנו עדים להתגברות האנטישמיות ברחבי העולם בכלל ולא רק בגרמניה, במיוחד לאור התפשטות נגיף הקורונה. הדבר מתבטא בעיקר במאות תכנים אנטישמיים, אשר מוצגים ברשתות החברתיות, ובמיוחד בטוויטר ובפייסבוק. תכנים מרושעים ונבזיים אלה טוענים בתוקף, כי נגיף הקורונה הוא המצאה של היהודים, והם מאשימים אותם ואת מדינת ישראל בהתפשטותו של הנגיף הקטלני. מדובר הן בתכנים אנטישמיים והן בקונספירציות, אשר הופצו על ידי משתמשים פרטיים וקבוצות. התנועה למאבק באנטישמיות ברשת עמלה רבות והצליחה להוביל להסרה של חלק מהתכנים האנטישמיים.

 

מספר השוטרים וקציני משטרה שפעלו במסגרת הכוח שכלל 3,000 איש, ואשר הוקצה לשמור על הסדר במהלך ההפגנה, הגיעו למארגני ההפגנה והודיעו להם כי הם מבטלים מיד את ההגנה על המשתתפים מפני שהם אינם שומרים כלל על חוקי ההיגיינה והריחוק החברתי. חשוב לציין כי הסנאט של ברלין והמשטרה המקומית ביטלו בפעם הקודמת את ההפגנה בגלל שהמשתתפים לא שמרו על הכללים, ובמיוחד על היגיינה. אולם בית המשפט טען כי זכות ההפגנה של האזרחים חזקה יותר ואישר את קיום ההפגנה.

 

כאשר כוחות המשטרה הודיעו למפגינים על סיומה המהיר של ההפגנה, החלו לעוף לעברם מטחים כבדים של בקבוקים ואבנים. המארגנים, המפגינים, השוטרים, העיתונאים ומפגיני הנגד הצטופפו ולא נשמר כלל ריחוק חברתי. מפקדי משטרת ברלין הדגישו כי כבר שנים רבות הם לא ספגו מטחים כאלה מצד מפגינים. אין ספק כי מדובר בהתנהגות אלימה וחצופה ביותר של המפגינים.

 

חלק מהמפגינים היו באמת אזרחים שנמאס להם מתקנות הקורונה. אולם עד מהרה התברר כי רוב המפגינים היו ניאו-נאצים כבדים, שהסתובבו עם חולצות ודגלים שנשאו מאפיינים נאציים ברורים. מה שחמור במיוחד הוא שחלק מהם פלטו תיאוריות קונספירציה חסרות היגיון: מיהודים שפוגעים בגזע הלבן באמצעות הבאת מוסלמים לאירופה (כמו למשל, פליטים מסוריה), ועד העובדה כי המיליארדר ומייסד מיקרוסופט ביל גייטס אחראי לכל תיאוריית הקונספירציה של הקורונה בעולם. מה שאבסורדי הוא שרוב המפגינים הניאו-נאצים בטוחים שגייטס הוא יהודי.

 

משטרת ברלין הידועה בכוחותיה המצוינים ראתה בחומרה את המצב ופעלה נמרצות: 300 מפגינים נעצרו מתוך 40 אלף מפגינים. ברור כי על משטרת ברלין בפרט ועל ממשלת גרמניה בכלל לפעול במלוא המרץ ולהקצות את מיטב המשאבים כדי להילחם ולבלום את אותם גורמים ניאו- נאצים אלימים ומחליאים, אשר ינסו בכל דרך לפגוע ביהודים, ישראלים, מוסלמים ומיעוטים נוספים שמסכנים לדעתם את "הגזע הלבן". על הצעדים המחמירים של המשטרה להיעשות כעת במיוחד לאור הימשכות מגפת הקורונה, אשר גורמת לזעם ולתסכול רב בקרב שכבות רבות באוכלוסייה הגרמנית, כולל בקרב גורמים ניאו-נאצים ואנטישמים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *